ادعای شهروندان آمریکایی درباره دچار شدن به مصدومیت دیپلمات‌های این کشور در کوبا

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد تعدادی از شهروندان آمریکایی گفته‌اند در سفر به کوبا دچار مصدومیتی مشابه مصدومیت دیپلمات‌هایشان در هاوانا شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد تعدادی از شهروندان آمریکایی که اخیرا به کوبا سفر کرده اند، گفته اند که علائمی مشابه با علائم مصدومیت دیپلمات های آمریکایی مستقر در هاوانا را که دچار آسیب های شنوایی و مغزی شده اند، تجربه کرده اند.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد این وزارتخانه ادعای این شهروندان آمریکایی را تأیید نمی کند؛ اما مسافران آمریکایی باید به هشدارها در خصوص سفر نکردن به کوبا که جمعه گذشته صادر شد توجه کنند.

در این هشدارها از آمریکایی ها خواسته شده بود که به دلیل انتشار گزارش‌هایی در خصوص «حملاتی غیرقابل توصیف» علیه سلامت دست کم 22 دیپلمات آمریکایی که باعث ایجاد علائمی از جمله کاهش شنوایی، گیجی و خستگی شده است، به کوبا سفر نکنند.

واشنگتن اخیرا ادعا کرده است که از سال گذشته اعضای خانواده دیپلمات های آمریکایی در کوبا هدف حملات مرموز «صوتی» قرار گرفته اند و با مشکلات شنوایی و ناراحتی های قلبی مواجه شده اند. دولت دونالد ترامپ سه شنبه هفته گذشته 15 دیپلمات کوبایی را در اعتراض به کوتاهی کوبا در محافظت از کارکنان سفارت آمریکا در هاوانا، اخراج کرد. این اقدام دولت ترامپ تنها چند روز پس از آن انجام شد که واشنگتن نیمی از دیپلمات های خود را از هاوانا بازگرداند.

کوبا هر گونه دخالت در این مسئله را رد کرده است و واشنگتن هم به طور مستقیم دولت هاوانا را مقصر ندانسته است. تاکنون هیچ گونه پاسخی در خصوص چگونگی وقوع این حملات به دیپلمات ها و اینکه چه کسی مسئول آن بوده است، بدست نیامده است.

بر اساس هشدارهای آمریکا، این حملات در هتل های محل سکونت شهروندان آمریکایی و دیپلمات های این کشور اتفاق افتاده است.

روز جمعه سفارت آمریکا در هاوانا هتل های «ناسیونال» و «کاپری» را به عنوان دو مکان هدف قرار گرفتن دیپلمات های سفارت آمریکا در این حملات در ماه های گذشته شناسایی و اعلام کرد: دولت آمریکا محدودیت هایی را برای اسکان در این هتل ها اعلام کرده است.

این در حالیست که زمانی که رویترز با مسئولان پذیرش این هتل ها تماس گرفت، آنها گفتند که هیچ اطلاعاتی از اعمال چنین محدودیتهایی از سوی دولت آمریکا ندارند و حتی شهروندان آمریکایی را هم در این هتل ها پذیرش کرده اند.


انتهای پیام/

شهروندان آمریکایی مدعی دچار شدن به مصدومیت دیپلمات‌های این کشور در کوبا شدند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
said
۱۷:۰۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
امریکا و اروپایی ها خود از سلاح های میکروبی٫ فرکانس های انواجی و مغناطیسی برای سرکوب مخالفان داخلی و خارجی استفاده میکنند
آخرین اخبار