کارفرهنگی نیازمند شخصیتی چون شهید همدانی است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: اگر به دنبال کار فرهنگی و ایجاد تغییر و تحول در جامعه هستیم باید مانند همدانی دل دریایی و جهانی داشته باشیم.

کارفرهنگی نیازمند شخصیتی چون شهید همدانی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی ظفری،مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان  با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنیم تا ابعاد شخصیتی پیدا و پنهان شهید همدانی را به درستی به جوانان معرفی کنیم، اظهار کرد: شخصیت سردار همدانی آنقدر وسیع و گسترده است که هر چقدر از او بگوییم؛ کم گفته‌ایم.

وی بابیان اینکه شجاعت شهید همدانی صرفا مختص صحنه‌های دفاع مقدس و سوریه نبود، تصریح کرد: ایشان علاوه بر شجاعت در صحنه رزم و نظامی، شجاعت ورود به عرصه‌های اجتماعی فارغ از گروه‌بندی حزبی و سیاسی را داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه سردار همدانی شجاعت به هم زدن دوقطبی شدن و دونگرشی شدنی که دشمن را به طمع بیاندازد را داشت، ادامه داد: سردار همدانی قائل به خط‌کشی نبود، مگر در مقابل کسانی که خط قرمز نظام را زیر سئوال می‌بردند.

وی با اشاره به اینکه جوانان زیادی به سردار همدانی علاقه‌مند بودند و پس از شهادتش این علاقه دوچندان شد، از قدرت نفوذ بالای ایشان سخن گفت و با بیان اینکه حرکت و اندیشه ما باید به گونه‌ای باشد که مانع از ایجاد دوقطبی شدن در جامعه شویم، اظهار کرد: نباید بگذاریم در جامعه ما مرزبندی ایجاد شود و این یعنی همان نگرش شهیدهمدانی.

مهدی ظفری با اشاره به اینکه چند روز قبل از شهادت سردار با هم جلسه‌ای داشتیم که ایشان در این جلسه نگاه ویژه‌ای به گسترش ارزش‌ها در جامعه داشتند، گفت: رمز موفقیت سردار همدانی این بود که برای خود حریمی قائل نبود.

وی با اشاره به حضور همه اقشار در مراسم تشییع این شهید والامقام، ایشان را متعلق به همه مردم دانست و اظهار کرد: باید رفتارها و تفکرات خود را به سوی اندیشه سردار همدانی سوق دهیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه باید تلاش کنیم چهره دینی و انسانی سردار همدانی را به همه معرفی کنیم، یادآور شد: پس از گذشت دو سال از شهادت سردار هنوز عکس او در سطح شهر و مغازه‌ها وجود دارد و این یعنی محبوبیت ایشان در بین آحاد جامعه.

وی با بیان اینکه باید افکار و اندیشه‌های سردار همدانی را در قالب ادبیات، هنر و شعر به مردم معرفی کنیم، ادامه داد: ایشان عادت به قهر نداشت و از کسی دلگیر نمی‌شد.

سردار همدانی دلی دریایی داشت

ظفری با بیان اینکه سردار اعتقاد داشت همه مردم جامعه ایثارگرند، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال کار فرهنگی و ایجاد تغییر و تحول در جامعه هستیم باید مانند همدانی دل دریایی و جهانی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه راهی جز بازگشت به دهه اول انقلاب و برگزاری گفتمان‌های دینی و ارزشی نداریم، افزود: بسیاری از کارهای فرهنگی که انجام می‌شود شعاری است؛ گفتمان‌ها در باورها و اعتقادات تاثیر می‌گذارد اما متاسفانه در بحث گفتمان ها به خوبی عمل نکرده‌ایم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با اشاره به اینکه اکثر جوانان جامعه پاک و خداپرست هستند که باید مورد توجه قرار گیرند، اظهار کرد: باید فرصت نفوذ را از دشمن بگیریم چراکه جامعه نیاز به وحدت و همبستگی دارد.

وی با انتقاد از اینکه در جریان سازی به خوبی موفق نبودیم؛ تأکید کرد: ما به دنبال تشکیل امت واحد و توحیدی هستیم و نباید ایده‌های حزبی و جناحی مانع از تشکیل این جامعه شود، نباید جریان‌سازی‌های دشمن ما را مشغول کند و از «اصل» غافل شویم.

انتهای پیام/خ

سردار همدانی دلی دریایی داشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.