اعتراض استرالیایی ها به نحوه داوری فغانی

قضاوت علیرضا فغانی در دیدار حساس استرالیا و سوریه،اعتراض شدید استرالیایی ها را در پی داشت.

اعتراض استرالیایی ها  به نحوه داوری فغانیبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،روز گذشته دو تیم ملی استرالیا و تیم ملی سوریه در دیدار رفت پلی آف جام جهانی 2018 روسیه،با قضاوت علیرضا فغانی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی با نتیجه 1-1 به پایان رسید.اما استرالیایی ها به قضاوت فغانی را معترض هستند.

استرالیا در دقیقه 40 با گل رابی کروز 1-0 ار حریف پیش افتاد اما گل دقیقه 85 عمر السومه از روی نقطه پنالتی ، تساوی 1-1 را رقم زد.

پنالتی اعلام شده از سوی فغانی خشم استرالیایی ها را برانگیخت.سایمون هیل، مفسر و گزارشگر برجسته فوتبال استرالیا، با انتقاد از عملکرد فغانی گفت: نباید یک داور ایرانی برای قضاوت این دیدار انتخاب می شد.هیل تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب فغانی را مورد انتقاد قرار داد و گفت:

"برخورد مت لکی (بازیکن خاطی) با عمر السومه ناچیز بود و علیرضا فغانی نباید پنالتی می گرفت."
" البته ممکن است فغانی اشتباه کرده باشد یا اینکه او واقعا معتقد باشد تصمیم درستی گرفته است – اگر بخواهم صادق باشم،باید بگویم او سال ها داور برجسته ای در آسیا بوده است.

رابی کروز زننده تک گل استرالیا نیز با انتقاد از فغانی گفت:او هرگز نباید برای این بازی انتخاب می شد. چرا یک داور ایرانی (و دستیارانش) را از آن سوی آسیا به اینجا می آورید، زمانی که می توانستید یک داور کره ای یا ژاپنی یا داوری ازجنوب شرقی آسیا را برای این بازی داشته باشید.؟

کروز گفت: "برای همه واضح بود که آن صحنه پنالتی نیست."مثل روود که او ضربه سر را زد و توپ را به خارج از محوطه جریمه فرستاد.آن بازیکن (عمر السومه) 2 متر قد دارد و به راحتی به زمین افتاد."

«لکی» خودش هم این تصمیم را "بسیار ضعیف" توصیف کرد و گفت وقتی خواهان توضیح شدم داور گفت کارت زرد دوم را به من خواهد داد.

لکی گفت: "این فقط یک سانتر بود و  فکر کردم که موفق شدم ضربه سر را بزنم.نمی دانم چرا داور پنالتی گرفت.

سرمربی استرالیا نیز گفت: من فیلم بازی را ندیده ام اما وقتی بازیکنی بلند می شود و ضربه سر می زند،اعلام پنالتی نگران کننده است.


انتهای پیام/

انتقاد استرالیایی ها از داوری فغانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
این استرالیا هنوزم بخاطر اون بازی ناراحت هستند
آخرین اخبار