زارعی مطرح کرد:

انتخابات خانه مطبوعات ۱۰ آبان الکترونیکی برگزار می‌شود

مدیر عامل خانه مطبوعات استان تهران گفت: انتخابات خانه مطبوعات دهم آبان امسال، به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

انتخابات خانه مطبوعات ۱۰ آبان الکترونیکی برگزار می‌شودبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، میلاد زارعی مدیر عامل خانه مطبوعات شهرستان های استان تهران در جمع خبرنگاران پیرامون وضعیت حاکم بر حوزه مطبوعات استان تهران گفت:‌ متاسفانه در بسیاری از شهرستان های استان تهران جلسات کنفرانس خبری و مطبوعاتی تنها برای اهدا کارت هدیه و صرف ناهار برگزار می شود و برخی مسئولان با همراهی عده ای از خبرنگار نماهای سودجو که قطعا فرزند خانواده شریف مطبوعات نیستند سعی در زینتی کردن خبرنگاران در جلسات دارند.

برخی مسئولان خبرنگاران را زینت مجالس میخواهند نه مطالبه گر

مدیر خانه مطبوعات استان تهران گفت: متاسفانه هر چه سعی داریم در مقابل برخی رویکرد های مسئولان بی فرهنگ مطبوعاتی سکوت کنیم رفتارهای این قلیل افراد بیشتر و گسترده تر شده و دل همکاران واقعی ما در حوزه مطبوعات را به درد می آورد. متاسفانه جدیدا شاهد بدعتی جدید هستیم که یا خبرنگاران توسط برخی روابط عمومی های بی سواد و کارنابلد به جلسات دعوت نمی شوند یا اینکه دقایق آخر قبل از حضور مسئول بلند پایه به خبرنگاران اطلاع میدهند تا مبادا خبرنگاری در جلسه حاضر باشد و سوالی بپرسد که کم کاری ها و دروغ های برخی آقایان بی مسئولیت هویدا شود.

زارعی ضمن تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از خبرنگاران استان تهران گفت: بنده نیز قبول دارم که عده قلیلی از بد حادثه و اشتباها به دلیل اینکه هیچ کاری نداشته اند یا برای ارتزاق از روش های راهزنی فرهنگی در میان ما مطبوعاتی ها پنهان شده اند اما عاجزانه از فعالان واقعی این عرصه تقاضا میکنم که به جای گوشه نشینی به میدان آمده و با نشان دادن منش واقعی خبرنگاران راه را بر سودجویانی که نقاب خبرنگار زده اند ببندند.

حلقه های فساد سیستماتیک برای نشر آگهی های مناقصه و مزایده بوجود آمده است

فعال فرهنگی و مطبوعاتی استان تهران تاکید کرد: عده ای فکر میکنند چون ما مشغول کار های زیربنایی در خانه مطبوعات هستیم و عادت به فعال نمایی های معمول نداریم اجازه دارند هر کاری بکنند اما قطعا این رفتارهای هنجار شکنانه از دید هیات مدیره محترم و مدیریت خانه مطبوعات به دور نخواهد ماند. با تصویب هیات مدیره خانه مطبوعات پیگیر طرح ساماندهی و پالایش سرپرستی های نشریات در شهرستان ها هستیم زیرا در برخی شهرستان ها حلقه های فساد سیستماتیک برای نشر آگهی های مناقصه و مزایده بین برخی روسا و روابط عمومی های ادارات و برخی گروهک های جیب بر مطبوعاتی بوجود آمده است که باید با کمک همه خبرنگاران واقعی شناسایی و ریشه کن شوند و فعالیت های آنان به کمترین حد ممکن برسد.

مدیر مسئول سایت خبری ریان در ادامه با اشاره به برخی حواشی پیرامون خانه مطبوعات گفت: قطعا مبارزه با حلقه های فساد برای هیات مدیره خانه مطبوعات و بنده هزینه خواهد داشت که سیل تهمت هایی که باند های فاسد به سمت ما روانه میکنند گواه این مورد است. متاسفانه برخی افراد هنگامی که عرصه را برای موج سواری های رسانه ای دروغین خود تنگ میبینند عادت دارند به هر ریسمان پوسیده ای چنگ بزنند و هر چه که میدانند کذب است برای تخریب بگویند اما خدا را شکر میکنیم که با وجود بدنه فرهنگ شناس و فکور در رسانه های استان تهران این گونه تحرکات مسموم ره به جایی نبرده است. شاید فکر میکردند که میتوانند با تهمت زدن قطار خانه مطبوعات را متوقف کنند اما این سنگ پرانی های کوکانه تاثیری در عزم خانه مطبوعات برای رسیدن به اهداف والای این مجموعه برای مبارزه با گروهک های فاسد ندارد.

عده ای با جعل عنوان رییس خانه مطبوعات سعی داشتند برای خودشان جایگاه بخرند

مدیر خانه مطبوعات یادآور شد:‌ عده ای با جعل عنوان رییس خانه مطبوعات در ماه های گذشته سعی داشتند برای خود شان و جایگاه بخرند که قطعا بدانند این رفتارها به جز عدم تمایل بیشتر عمومی به آنها چیزی به دنبال نداشته است. از همین مجال استفاده می کنم و بار دیگر تاکید میکنم هیچ عنوانی با نام “رییس خانه مطبوعات” نداشته و نداریم و دو عنوان “رییس هیات مدیره خانه مطبوعات” و “مدیر عامل خانه مطبوعات” عناوین صحیح برای استفاده است که با افتخار اعلام میکنم مسئولیت ریاست هیات مدیره زحمت کش خانه مطبوعات به عهده سرکار خانم دکتر الوند از فعالان مطبوعاتی استان تهران است که کار کردن در کنار ایشان واقعا برای بنده توفیق بوده است.

وی که پس از مدت ها قفل سکوت خود را شکسته بود ادامه داد:‌ متاسفانه شاهد هستیم که ابعاد دوگانگی رفتار رسانه ای تا پایین ترین بخش هرم رسانه یعنی مردم نیز رسوخ پیدا کرده است. برخی مردم ما عاشق اخبار زرد و هیجانی هستند اما بعضا ژست روشنفکری مجلات تخصصی میگیرند و از دگرسو رسانه ها نیز دوست دارند اخبار صادقانه و شفاف بنویسند اما یا با مشکل فشار و شکایت روبرو هستند و یا اینکه آب باریکه رپورتاژ آگهی های آنها از ادارات قطع می شود پس این دوگانگی عذاب آور حتی به لحاظ اجتماعی نیز درک نشده و متاسفانه فقط نظاره گر رویداد ها هستیم.

رابط‌های خانه مطبوعات بدون چشم داشت و صادقانه و جهادی به میدان آمدند

مدیر مسئول نشریه شهر و روستا تاکید کرد: با درخواست هیات مدیره خانه مطبوعات در تمام شهرستان های استان تهران رابط هایی را برای خانه مطبوعات در نظر گرفتیم که به نوبه خود فعالیتی خرق عادت تلقی می شد که در کلیه شهرستان ها فردی بعنوان رابط خبرنگاران انتخاب شود. البته علیرغم خوب و مورد تایید بودن این انتخابات ها و علیرغم تلاش بنده بعنوان مدیر خانه برای فعال بودن برخی از رابط ها در چند شهرستان شاهد رخوت و سستی و کار نابلدی این افراد بودیم که چون انتخابات توسط خبرنگاران هر شهرستان صورت گرفته بود تا پایان دوره فعلی خانه مطبوعات فقط در خدمت این افراد هستیم و در صورت حضور در دوره بعدی خانه مطبوعات قطعا چندیدن رابط در شهرستان ها باید تغییر کنند زیرا این افراد فقط از عنوان رابط خانه مطبوعات استفاده کردند و فعالیتی برای خبرنگاران شهرستان خود نکردند. قطعا این گندم نمایان جو فروش خودشان باعث تغییر خودشان هستند. البته از اکثریت قاطع رابط های خانه مطبوعات که بدون چشم داشت و بطور صادقانه و جهادی به میدان آمدند و بازوی توانمند خانه مطبوعات بودند تشکر میکنم و تقدیر وافر دارم.

میلاد زارعی یاد آور شد: در برخی شهرستان ها شاهد بودیم که دو گروه با دو دیدگاه خبری به یکدیگر انتقادات بعضا خارج از رویه معمول پیشین داشتند که آنگونه که گفته شد کار به شکایت از یکی از طرفین کشیده شد. شاید هیچ اندوهی برای یک خانه به این اندازه نباشد که بین اعضای خانه تنش و درگیری بوجود بیاید و حتی بعضا کار به شکایت کشیده شود. سعی نداریم در این قبیل رویدادها تا زمانی که احساس نیاز واقعی به ورود خانه مطبوعات نباشد دخالت کنیم ولی قطعا اگر رویه بخواهد به همین منوال باشد وظیفه خانه مطبوعات میدانیم که پس از اینکه طرفین را به پاسخگویی رسانه ای به جای پاسخ قضایی دعوت کنیم با دعوت از طرفین خانواده که هر دو جایگاه والایی دارند سعی در ختم به خیر شدن موضوع داشته باشیم.

به ثمر رسیدن تلاش های خانه مطبوعات مرهون تعامل اداره کل ارشاد استان و معاونت مطبوعاتی است

مدیر خانه مطبوعات در ادامه یاد آور شد: همه تلاش های این خانه با پشتوانه حمایتی همکاران نیک رسانه ای صورت پذیرفته است. خانه مطبوعات به عنوان تشکلی صنفی نقش به سزایی در اتحاد جامعه مطبوعات ایفا کرده و در ماه های اخیر شاهد اقدامات خوبی از این واحد نوپا در استان تهران بودیم. آنچه واضح است ایجاد نظم ساختاری بین جامعه خبرنگاران بود که از ضعف های این منطقه به حساب می آمد که با تلاش های مکرر این صنف به یکپارچگی نسبی در این حوزه دست یافتیم که این مهم را مرهون تلاش های آقای دکتر ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان، آقای مختاری معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد و آقایان سلیمانی و خانم سیکارچی کارشناسان پر تلاش و همواره یاور مجموعه خانه مطبوعات هستیم. در حوزه اطلاع رسانی فعالیت های خانه مطبوعات نیز نمی توان از تلاش های سرکار خانم نیری و آقای ساکی بعنوان مدیر و کارشناس روابط عمومی اداره کل چشم پوشی کرد.

زارعی ادامه داد : تلاشهای آقای انتظامی بعنوان معاون مطبوعاتی، آقای ملکی بعنوان معاون اجرایی مطبوعات داخلی، آقای رنجبر کارشناس خانه مطبوعات های کشور و آقای منتظری واحد فنی معاونت مطبوعاتی در حمایت همه جانبه از خانه های مطبوعات کشور و علی الخصوص خانه مطبوعات استان تهران جای تقدیر دارد که لازم میبینم در این موقعیت تشکر رسمی از این بزرگواران کنم.

وام قرض الحسنه چهاد درصد و بیمه تامین اجتماعی در اختیار اعضای خانه مطبوعات تهران

وی گفت: از جمله مهمترین اقدامات خانه مطبوعات برگزاری اولین دوره منسجم کلاس های آموزشی خبرنگاران شهرستان های استان تهران برای اولین بار با بیشترین حجم شرکت کننده در تاریخ برگزاری این کلاس ها در کشور، پیگیری تخصیص وام قرض الحسنه به خبرنگاران، پیگیری بیمه تامین اجتماعی برای اصحاب رسانه و اخذ دسترسی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران برای صدور مجوز سرپرستی های رسانه های سراسری در شهرستان ها اشاره کرد. شایان ذکر است که دوره های پیشرفته روزنامه نگاری کوتاه مدت در پایان فصل پاییز به همت خانه مطبوعات و با اجرای مرکز مطالعات رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

زارعی پیرامون رویه اخذ وام قرض الحسنه گفت: اعضای خانه مطبوعات که عضویت آنها مورد تایید قرار گرفته است با پر کردن فرم درخواست وام و اشاره به موضوع و شرح درخواست خود آن را از روز شنبه ۱۵ مهر به شماره فکس ۸۹۷۷۰۷۳۴ ارسال کنند تا پس از بررسی در نوبت قرار گرفته و به صندوق اعتباری هنر برای دریافت وام معرفی شوند. شرایط دریافت وام ۵ میلیون تومانی قرض الحسنه اعضای خانه مطبوعات دارا بودن عضویت در سایت صندوق اعتباری هنر و داشتن ضامن با کسر از حقوق عنوان شده است.

مدیر خانه مطبوعات شهرستان های استان تهران ادامه داد:‌ برای ایجاد پرونده بیمه تامین اجتماعی و تحت پوشش قرار گرفتن در لیست بیمه تامین اجتماعی ، اعضای خانه مطبوعات می توانند با پر کردن فرم درخواست بیمه تامین اجتماعی با شرح کلیه سوابق بیمه ای خود و ارسال آن به شماره فکس ۸۹۷۷۰۷۳۴ از روز شنبه ۱۵ مهر در نوبت ارسال پرونده برای صندوق حمایت از رسانه ها قرار گیرند.

انتخابات الکترونیک ۱۰ آبان برگزار می شود

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات افزود : انتخابات خانه مطبوعات در دهم آبان ماه امسال بصورت الکترونیکی برگزار می شود که مشروح برنامه ریزی انتخابات در روزهای آتی به اطلاع خواهد رسید.

مدیر عامل خانه مطبوعات شهرستان های استان تهران در پایان تاکید کرد : از تمام خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان های استان تهران و کلیه فعالان حوزه فرهنگی و مطبوعاتی و علی الخصوص روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی که همچون تکیه گاهی سترگ پشتیان و حامی خانه مطبوعات در شهرستان های استان تهران بوده اند تشکر میکنیم و از کلیه دست اند کاران تقاضا میکنیم تا با حضور و شور انتخاباتی شاهد حضور بالای رای دهندگان در انتخابات باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار