فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز:

کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرایم در شهرستان الیگودرز

در طول یکسال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در سطح شهرستان کشف و ضبط شده است که به تعزیرات و گمرک استان تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی نشست خبری با حضور خبرنگاران شهرستان در دفتر فرماندهی نیروی انتظامی الیگودرز برگزار شد.

کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرایم در شهرستان الیگودرز

 حجت الاسلام حیدری مسوول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی الیگودرز در ابتدای این مراسم گفت: سوره النبأ درقرآن مختص به خبرنگاران که باید آن را الگوی کار خود قرار دهندو اخباری که مشکلی از جامعه در اولویت کار‌های خود قرار دهد.

وی ادامه داد: بزرگترین خبرنگاران ما حضرت علی (ع) و این سوره در شان این امام بزرگوار نازل شده است و باید خبرنگاران در انعکاس اخبار امانتداری را رعایت کنند.

سرهنگ خدارحم ذلقی فرمانده انتظامی الیگودرز درادامه به برنامه‌های در هفته نیروی انتظامی اشاره کردو گفت: بمناسبت هفته نیروی انتظامی بیش از ۵۰ برنامه در الیگودرز برگزار می‌شود.

کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرایم در شهرستان الیگودرز

 وی اضافه کرد: همایش پیاده روی خانوادگی، برگزاری صبحگاه مشترک، برگزاری نشست‌های تخصصی با اعضای شورای شهر، دستگاه‌های اجرایی وقضایی، همچنین نشست علمی با اساتید دانشگاه و برنامه ترویج فرهنگ عفاف وحجاب در راستای امر به معروف ونهی از منکر برای خانواده کارکنان، همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک توسط پلیس راهور، غباروبی مزار شهدا ودیدار با خانواده شهیدان از جمله برنامه‌های هفته ناجا می‌باشند.

ذلقی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در مجموع در سال جاری رتبه دوم استان را کسب نموده است افزود: نیروی انتظامی الیگودرز از سال ۹۲ در بین ۱۱ شهرستان همواره رتبه‌های اول تا سوم را کسب نموده است که شاخص‌های این انتخاب نیز مباحث پیشگیری از وقوع جرم، کشفیات، عملکرد معاونت‌ها وهمچنین برقراری امنیت در شهرستان بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان الیگودرز گفت: الیگودرز ازنظر وسعت یک چهارم مساحت استان لرستان داشته وبا وجود پنج بخش متاسفانه بدلیل اینکه جایگاه شهرستان ۱۶ است و تنها بخش ززو ماهرو عنوان فرماندهی بخش را دارد و چهار بخش دیگربا تاسیس پاسگاه اداره می‌شود که فرمانده انتظامی استان در سفر اخیربه الیگودرز قول مساعد دادند که چارت سازمانی را ارتقاء دهند وقطعا بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی به اجرای سیستم پایش تصویری در شهرستان اشاره کرد وافزود: این موضوع باید توسط مسوولین فرمانداری و شهرداری الیگودرز پیگری شود اقداماتی در گذشته وجلساتی با حضورمعاون سیاسی و امنیتی استانداری در شهرستان برگزار شد و هنوز اعتباری جهت اجرا تخصیص داده نشده است.


ذلقی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون ۱۲۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در الیگودرز کشف وضبط شده است بیان کرد: از سال گذشته ۲۸ طرح عملیاتی پاکسازی مناطق آلوده در سطح شهرستان اجرا شد که منجر به کشف ۱۲۸ کیلو گرم انواع مواد مخدردر شهرستان شده است همچنین امسال طی عملیاتی دو هزار و ۵۶۲ بوته خشخاش نیز منهدم شد.

 وی ادامه داد: همچنین در راستای جمع آوری خرده فروشان مواد مخدر تعداد ۳۰۰ فقره پرونده در دستگاه قضایی تشکیل شده و ۳۸۷ نفر دستگیر شده و چهار باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر نیز متلاشی شد.

 فرمانده انتظامی الیگودرز برای جلوگیری از تیراندازی در مراسم عروسی وجلوگیری از آلودگی صوتی بیان کرد: در اوایل امسال جلساتی با حضور فرماندارشهرستان، مقام قضایی بامداحان و. برگزارو در خصوص جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی تذکرات لازم داده شد همچنین در خصوص استفاده غیر قانونی از سلاح در مراسمات عروسی امام جمعه شهرستان، فرماندار وسایر مسوولین در مراسم‌ها وجلسات مختلف تذکرات لازم را بیان نمودند.

 سرهنگ ذلقی افزود: امسال ۲۶ مورد تیراندازی درمراسمات مختلف در شهرستان انجام شده و افراد متخلف در این خصوص دستگیروسلاح آن‌ها ضبط شد وبسیاری از این صدا‌ها در مراسم‌های عروسی ازانفجار مواد محترقه می‌باشد که متاسفانه در کارخانجات بدلیل دارا بودن مجوز به صورت کامیونی وارد شهرستان می‌شوند.

 عضو شورای تامین شهرستان به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد واظهار داشت: در یکسال گذشته انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال در سطح شهرستان الیگودرز کشف و ضبط شده است واین کشفیات به تعزیرات و گمرک استان تحویل داده شده است.

 وی به کاهش ۲۵ درصدی جرایم درسال جاری در سطح شهرستان الیگودرز نسبت به سال گذشته اشاره کرد و بیان نمود: در شش ماه اول سال گذشته ۲۹۵ فقره جرم در شهرستان رخ داده است وامسال در شش ماه اول سال جاری ۲۱۲ فقره انواع جرم اتفاق افتاده که نشان از کاهش ۲۸ درصدی می‌باشد.

 ذلقی اضافه کرد: امسال درمیزان وقوع جرایم و مخصوصا سرقت‌ها در شهرستان کاهش داشته ایم، ولی در شهرستان سرقت احشام ۱۵ درصد افزایش داشته وهمچنین ۸۵ درصد از سرقت‌ها کشف شده است.

وی همچنین به آمار پرونده‌های تشکیل شده در نیروی انتظامی شهرستان اشاره نمود و افزود: تعداد ۷ هزار پرونده تشکیل و تحویل دستگاه قضایی شده ودر طول یکسال نیز ۶۲ هزار و ۶۱۰ فقره انواع ابلاغ و اخطاراحکام قضایی هم توسط نیروی انتظامی در سطح شهرستان انجام شده است.

 فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز گفت: امسال ۱۱۰ هزار تماس تلفنی در سامانه فوریت‌های پلیس ۱۱۰ ثبت شده است که حدود ۱۰ هزار فقره عملیاتی و به صورت میانگین ۳۱۰ تماس در روز جهت حضور ماموران انتظامی بوده است.

 ذلقی با اشاره به اینکه در مجموع حوادث رانندگی در شهرستان ۱۱ درصد کاهش داشته است اشاره کرد و افزود: امسال تصادفات منجر به فوت درونی شهری ۱۰۰ درصد کاهش و میزان تصادفات فوتی برون شهری نیز ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و همچنین در این مدت حوادث منجر به مصدومیت نیز ۱۸ درصد کاهش داشته است که علت آن حضورماموران پلیس در مناطق حادثه خیز، فرهنگ سازی در رعایت قوانین واجرای طرح‌های ترافیکی می‌باشد.

کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرایم در شهرستان الیگودرز 

در پایان این مراسم از خبرنگاران شهرستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/د

بیش از ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق درسطح الیگودرز کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.