اربعین چشم به راه است؛

نام نویسی کرمانی ها در سامانه سماح

مدیرحج و زیارت استان کرمان گفت: تاکنون سه هزار و 500 زائر کربلا برای سفر در ایام اربعین حسینی در سامانه پیش بینی نام نویسی سماح نام نویسی کرده اند.

نام نویسی کرمانی ها در سامانه سماحبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت الاسلام محمد صاحبی مدیر کل حج وزیارت استان گفت:پیش بینی شده امسال حدود 50 هزار نفر برای زیارت کربلای معلی نام نویسی کنندکه 100 دفتر زیارتی در استان کار نام نویسی از زائران اربعین را انجام می دهند.

وی افزود:زائران می توانند در سامانه سماح نام نویسی کنند و یا با مراجعه به دفاتر معین شده اقدام کنند و بعد از پایان ثبت نام پیامکی مبنی بر تکمیل ثبت نام دریافت کنند تا خللی در صدور ویزای آنها ایجاد نشود.

حجت الاسلام صاحبی همچنین تصریح کرد : امسال برای نام نویسی ویزای اربعین 40 دلار / برای بیمه زایر 18 هزار و 800 تومان / برای مسایل پزشکی 6 هزار و 200 تومان و برای کارگزاری اینترنتی 10 هزار تومان بعد از تکمیل فرم ثبت نام در سامانه سماح از طریق کارت بانکی زایر دریافت می شود.

وی از زایران اربعین خواست از پرداخت مستقیم پول به دفاتر خودداری کنند.

حجت الاسلام صاحبی همچنین تاکید کرد: زایر حتما بعد از پایان ثبت نام در سامانه سماح در موعد تعیین شده مدارک خود را به دفاتر زیر نظر سازمان حج و زیارت تحویل دهد.

مدیر حج و زیارت استان کرمان همچنین با بیان اینکه افراد غیر معتبر در این ایام کار اعزام را بدون مجوز حج و زیارت انجام می دهند از مردم خواست فریب این افراد را نخورند و فقط از طریق دفاتر مجازنام نویسی کنند تا هنگام خروج از مرز دچار مشکل نشوند.

وی تاکید کرد: اگر در زمان ثبت نام دفتری فیش سبز رنگ بانک ملی را به زایر تحویل داد مجوز حج و زیارت داردو در غیراین صورت غیر مجاز فعالیت می کند و سازمان حج و زیارت هیچ گونه مسولیتی در قبال خدمت رسانی به این زائران را ندارد .

حجت الاسلام روح الله صاحبی همچنین با بیان اینکه امسال کرمان میزبان صدور ویزای کرمانی ها و سیستان و بلوچستانی هاست گفت: شهروندان سیستانی نیز در موعد تعیین شده مدارک خود را به شرکت مرکزی کارگزاران استان کرمان تحویل دهند تا ویزای آنها به موقع صادر شود.

وی همچنین افزود: صدور ویزای اربعین تا 18 آآبان انجام می شود ، ویزای صادر شده 3 ماه اعتبار دارد و امسال ویزای گروهی نیز صادر نمی شود و تمامی ویزاها انفرادی است. 

انتهای پیام/ح

افراد از سفر با کاروان ها غیرمجاز اربعین خودداری کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.