۲۰ متخلف شکار در دام محیط بانان مازندران

ماموران یگان حفاظت محیط زیست مازندران ۲۰ متخلف شکار و صید را در شهر‌های چالوس، تنکابن، نور، نوشهر، محمودآباد، بابل، سوادکوه، کیاسر و گلوگاه دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان همزمان با مهاجرت پرندگان مهاجر به آب بندان‌ها و تالاب‌ها گشت و کنترل خود را تشدید و با متخلفان شکار غیرمجاز برخورد جدی می‌کنند.


بر اساس این گزارش ماموران یگان حفاظت محیط زیست محمودآباد حین گشت زنی در آب بندان‌های این شهرستان پنج شکارچی متخلف را به همراه ۵ قبضه سلاح شکاری که یک قبضه آن قاچاق بوده و سه قطعه خوتکا و دوقطعه وکا دستگیرکردند.


همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست بابل چهار متخلف را به همراه ۴ قبضه سلاح شکاری و دو قطعه خوتکا و محیط بانان سوادکوه در منطقه لفور یک صیاد غیرمجاز را که با استفاده از کلر اقدام به صید غیرمجاز ۱۴۰ قطعه ماهی رودخانه‌ای نمود، دستگیر و در منطقه شکارممنوع لفور از یک شکارچی غیرمجاز یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند.


محیط بانان البرز مرکزی شمالی نیز پس از گزارش دریافتی مبنی بر شکار یک راس مرال توسط یک شکارچی غیرمجاز با گرفتن حکم قضایی منزل این متخلف در منطقه دیزرکلا نوشهر را بازرسی و لاشه یک راس مرال را از منزل وی کشف و ضبط نمودند.


ماموران یگان حفاظت محیط زیست نور در آب بندان ایزدشهر دومتخلف را به همراه دو قبضه سلاح شکاری که یک قبضه قاچاق بوده،۷ فشنگ و یک قطعه خوتکا دستگیر نمودند.


ماموران یگان حفاظت محیط زیست عباس آباد دو شکارچی متخلف را به همراه دو قبضه سلاح شکاری و مامورین محیط بانی نیالا دو شکارچی غیرمجاز را به همراه دو قبضه سلاح شکاری،۳۰ فشنگ، یک قطعه کبک و یک قطعه کبوتر دستگیر کردند.


مامورین یگان حفاظت محیط زیست کلاردشت در ارتفاعات اکد یک متخلف را به همراه یک قبضه سلاح شکاری قاچاق و ماموران اداره پارک ملی کیاسر هم یک متخلف را به همراه یک قبضه سلاح شکار و تعدادی فشنگ دستگیر نمودند.


هر ۲۰ متخلف شکار و صید غیرمجاز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.


شکار و اقدام شروع به شکار در زیستگاه‌های حیات وحش توسط متخلفان جُرم است و طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید قابل تعقیب و مجازات است.


انتهای پیام/ع


دستگیری ۲۰ متخلف شکار و صید در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.