پرداخت بیش از 11 میلیاردتومان تسهیلات به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کردستان

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: 11 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک معیشت به مددجویان سالمند تحت حمایت کمیته امداد کردستان در شش ماهه نخست سال جاری پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمد رسول شیخی زاده در همایش شیوه زندگی سالم در سالمندان که با حضور مددجویان سالمند تحت حمایت کمیته امداد شهرستان سروآباد برگزار شد، با اشاره به اینکه هم اکنون 45 هزار خانوار به صورت معیشت بگیر در کنار دریافت سایر خدمات تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند،گفت: 32 هزار خانوار و 72 درصد از این خانوارها دارای سرپرست سالمند و سن 60 سال به بالا هستند.

وی افزود: 11 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک معیشت به مددجویان سالمند تحت حمایت کمیته امداد کردستان در شش ماهه نخست سال جاری پرداخت شده است.

شیخی زاده بیان کرد: پرداخت کمک موردی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، تامین لوازم ضروری زندگی و وسایل گرمایشی در روستاها و مناطق محروم استان، کمک به تامین مسکن و اجاره مسکن و همچنین کمک به ازدواج و تحصیل فرزندان سالمندان و بهره مندی فرزندان آنها از معافیت خدمت سربازی از خدمات این نهاد به قشر سالمند است.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزشی با موضوع بهداشت فردی و روانی دوران سالمندی یکی از برنامه های این نهاد برای سالمندان تحت حمایت است، گفت: فراهم کردن زمینه دیدار مسئولان در قالب طرح مفتاح الجنه از سالمندان و بیماران سالمند زمین گیر یکی دیگر از برنامه های این نهاد است که برای قشر سالمند تحت حمایت انجام می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان در ادامه گفت: اعزام تیم پزشکی با هدف بررسی وضعیت سلامت و کمک به درمان بیماران سالمند، توزیع بسته های بهداشتی متناسب با دوران سالمندی، در اولویت قراردادن سالمندان تحت حمایت در زمینه ارائه خدمات این نهاد و اعزام به اردوهای زیارتی و تفریحی از دیگر برنامه های ویژه این نهاد برای قشر سالمند تحت حمایت است.

انتهای پیام/م

برگزاری همایش شیوه زندگی سالم در سالمندان درسروآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.