مدیرکل کانون آذربایجان‌غربی خبر داد:

برنامه‌های هفته ملی کودک با رویکرد عاشورایی اجرا می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی از اجرای ۱۵۰ برنامه با رویکرد عاشورایی در مراکز کانون آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: در هفته ملی کودک ۲۳ مرکز ثابت، ۷ کتابخانه سیار و ۴ کتابخانه پستی در آذربایجان غربی به اجرای برنامه‌های متنوع با رویکرد عاشورایی می‌پردازند.

وی برگزاری جلسات دیدار و هم‌اندیشی کودکان با مسئولان اجتماعی فرهنگی و سیاسی استان، عیادت از کودکان بیمار در بیمارستان‌ها، برگزاری کارگاه‌های نقاشی، برگزاری خیمه معرفی آداب و رسوم اسلامی، حضور مربیان در مدارس استثنایی، برگزاری خیمه‌های قصه‌گویی، کارگاه‌های معرفی کتاب‌های عاشورایی، کارگاه‌های ادبی، برگزاری مسابقات مختلف، برگزاری خیمه‌های خوش‌نویسی و کاردستی و برگزاری نشست با موضوع «نرم‌افزار‌های مفید و کاربردی» را از اهم برنامه‌های اجرایی برای کودکان در این ایام اعلام کرد.

مدیرکل کانون استان همچنین از برگزاری خیمه کتابستان با هدف اهدا کتاب به کودکان روستایی و مناطق کم برخوردار خبر داد.

زاهدی با اشاره به این‌که عموم علاقه‌مندان به اهدا کتاب می‌توانند از تاریخ ۱۵ تا ۲۰ مهر در ساعات ۹ تا ۱۷ با مراجعه به خیمه کتابستان در محوطه کانون شماره یک ارومیه کتاب اهدا کنند گفت: کتاب‌های جمع‌آوری شده پس از پالایش توسط تیم کارشناسی در اختیار کودکان روستایی و مناطق کم برخوردار شهری قرار خواهد گرفت.

جواد زاهدی همچنین از برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی و سفال اعضا مراکز کانون آذربایجان‌غربی در ایام هفته ملی کودک با عنوان «میراث شهرمن» خبر داد.

وی ادامه داد: این آثار با موضوع آداب و رسوم، آثار تاریخی، و فرهنگ ایرانی در کارگاه‌های هنری مراکز کانون توسط اعضا خلق شده است و علاقه‌مندان می‌توانند از ۱۵ تا ۲۱ مهر از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۰ با مراجعه به نگارخانه حوزه هنری ارومیه از این آثار بازدید کنند.

برنامه‌های هفته ملی کودک هم‌زمان با سراسر کشور ۱۵ تا ۲۱ مهر در استان آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/م

اجرای ۱۵۰ برنامه هفته کودک آذربایجان غربی با رویکرد عاشورایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.