تحویل 27 گونه حیات وحش به محیط زیست اسفراین

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین گفت: دوستداران طبیعت 27 مورد از انواع وحوش را پس از زنده گیری، به محیط زیست اسفراین تحویل دادند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، روح الله لایق رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین گفت: از ابتدای امسال 27 مورد انواع حیات وحش شامل پستانداران، پرندگان و خزندگان که به علل مختلف دچار آسیب شده بودند، زنده گیری و به محیط زیست شهرستان اسفراین تحویل شدند.

وی افزود: از جمله یک قلاده گربه وحشی که در منطقه میاندشت اسفراین زخمی شده بود با کمک یکی از دوستداران طبیعت زنده گیری و تحویل اداره محیط زیست شد.

دوستداران طبیعت همچنین یک راس بره میش وحشی را در نزدیکی منطقه سالوک و یک قطعه پرنده ابیا را در شهر اسفراین زنده گیری کردند و به محیط زیست تحویل دادند.

 این گونه ها، پس از معاینات لازم در مناطق حفاظت شده و زیستگاه های اسفراین رها سازی می شود.

وی افزود : ابیا پرنده ای 34سانتیمتری و جزء پرندگان آبچَر است که به هنگام غروب یا شب‌هنگام به دنبال غذا می رود و با منقار بلند زمین‌های نرم را برای یافتن بی‌مهرگان جستجو می‌کند این پرندگان، در روز به استراحت می‌پردازند و پرهای نقشدار، آنها را از دید دیگران پنهان می‌سازد. در جنوب کشور و سواحل خزر هم بیشتر دیده می شوند.

انتهای پیام/ط

تحویل یک قلاده گربه وحشی به محیط زیست اسفراین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.