بازیگر تئاتر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نمایش‌های آیینی جایگاه هنری ایران را ارتقا می‌دهند

ابوالفضل همراه گفت: اتفاق خوبی که توسط اداره کل هنرهای نمایشی و نهادهای موازی افتاده است، توجه بیشتر به نمایش آیینی کشور است.

نمایش‌های آیینی جایگاه هنری ایران را ارتقا می‌دهدابوالفضل همراه بازیگر تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اجرای نمایش‌های آیینی در ایام ماه محرم گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در سال های اخیر توسط اداره کل هنرهای نمایشی و نهادهای موازی اتفاق افتاده است این است که توجه بیشتری به این هنر سنتی و  آیینی کشور شده است. هر چه اهمیت بیشتری به این هنر داده شود می‌تواند جایگاه هنری و نمایشی ما را ارتقا دهد. امروزه جوانانی که در عرصه کارهای نمایشی فعالیت می‌کنند به خصوص دانشجوها بیشتر به دنبال کارهای خارجی‌اند، متون خارجی معرف محتوا و فرهنگ کشور خودشان هستند. وقتی این نکات را در نظر بگیریم می‌بینیم تعزیه حتی بر زندگی هم می‌تواند تاثیر بگذارد.

همراه ضمن اشاره به ضرورت پرداختن به هنر آیینی تعزیه اظهار کرد: پرداختن به تعزیه ازجمله اتفاقات خوب برای مقابله با اجرای متون خارجی می‌تواند باشد، علاوه بر این، هنر تعزیه نیازمند حمایت مسئولان و نهادها است تا هر چه بیشتر رونق پیدا کند.

این بازیگر افزود: یکی از نکاتی که هنرمندان باید به آن توجه کنند این است که ساختار نمایش آیینی و سنتی باید حفظ شود اما چیزی که نباید از آن جلوگیری کرد، ایجاد خلاقیت و نوآوری است. باید سعی کنیم به روز باشیم و به نحوی نمایش‌ها را اجرا کنیم که با نسل جوان بیشتر ارتباط برقرار کند.

بازیگر فیلم سینمایی اخراجی‌ها در خصوص کار «مردان نقره‌ای» تصریح کرد: من موسس «مردان نقره‌ای» در ایران هستم و به نام من ثبت شده است ولی در واقع یک کار خارجی است که من آن را تغییر داده‌ام. در ایام محرم و فضای حاکم روزی 6 اجرا در ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف دارد آن هم در مکان هایی مانند مترو که مخاطب نمی تواند برنامه چند ساعته ببیند بنابراین در ده دقیقه حرف اصلی را می‌زنیم. اکثر برنامه‌ها خیابانی و میدانی اجرا می‌شوند، این کاری است که من به عنوان یک هنرجوی عرصه هنرهای نمایشی اجرا کرده‌ام که البته استادان می توانند در زمینه‌های مختلف این کار را انجام دهند. امیدوارم هنرهای نمایشی و مورد علاقه مردم به ویژه با موضوع ایام محرم را بتوانیم بیشتر به مخاطبان ارائه دهیم.

همراه در پایان با اشاره به کم‌کاری هنرمندان در طول سال در حوزه نمایش‌های آیینی تصریح کرد: خیلی‌ها کارهایشان را به محرم و صفر محدود کرده‌اند. برای جبران این کاستی‌ها باید یک سالن مجزا برای آثار آیینی تهیه شود و منحصر به محرم نباشد. در طول سال مناسبت‌های زیادی داریم. تهیه یک سالن و نمایش‌های آیینی نیاز به خلاقیت دارد. حتی می‌توانیم در فضای میدانی در سطح شهر هم کارهایی انجام دهیم.

 

انتهای پیام/

 

اظهارنظر ابوالفضل همراه درباره جایگاه نمایش‌های آیینی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار