مردم استان ایلام بیشتر از مردم سایر کشور جنگ را لمس کرده‌اند

مدیرکل اداره کل کتابخانه‌های استان ایلام اعلام کرد : مردم استان ایلام بیشتر از مردم سایر کشور جنگ را لمس کرده‌اند.

مردم استان ایلام بیشتر از مردم سایر کشور جنگ را لمس کرده‌اند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛مراد جلیلیان با بیان اینکه آیین تجلیل از خانواده شهداء و ایثارگران کتابخانه‌های استان ایلام برپا شده است گفت : دفاع مقدس، مقاومت ایمان در مقابل کفر بود.

وی با گرامیداشت ایام سوگواری سالار شهیدان و هفته دفاع‌ مقدس اظهار کرد : مراسم تجلیل و تکریم از خانواده معظم شهداء و ایثارگران کتابدار با رویکرد فرهنگی که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دارد بر پا شده است.

وی افزود : این همایش در نوع خودش در سراسر کشور در حال انجام است و استان ایلام هم این مراسم و این همایش را در استان و در شهر مهران، شهر یادگار هشت سال دفاع مقدس، برگزار کرده است.

جلیلیان اظهار کرد: حقیقتا مردم استان ایلام بیشتر از مردم سایر کشور، جنگ را لمس کرده و متولدین قبل از دهه 60 جنگ را، هم به یاد دارند و هم از نزدیک لمس کردند. از هرسنی چه کسانی که در جبهه بودن و چه کسانی که پشت جبهه بودند، و هرکس که در آن زمان زندگی کرده، جنگ و نابودی‌های آن را کم و بیش در یاد دارد و جزء زندگی او بوده است.

مدیرکل کتابخانه عمومی استان ایلام اعلام کرد : جنگ نابرابر، جنگ تحمیلی، جنگ غافلگیرانه، جنگی که برگرفته از ادبیات جنگ جهانی بود. جنگی که در بحبوحه جنگ سرد و دوقطبی شدن جهان ایجاد شد. جنگی که در نوع خود بی نظیر بود، بی نظیر از نظر علت های شروع، از نظر نابرابری طرفین درگیر، از نظر عدم رضایت یک طرف و تحمیل از سوی طرف دیگر جنگی غافلگیرانه که یک طرف هنوز دنبال ساماندهی نظام اداری بود، و حتی در معادلات بین المللی خود و در چار چوب سیاست‌های خارجی‌اش به هیچ وجه به آن فکر نمی‌کرد.

وی افزود : جنگی که هم پایه منطقه‌ای آن برای شروع کنندگان مستحکم شده بود و هم علاوه بر موافقت نظام بین‌الملل با قدرت‌های برتر جهان از لحاظ مادی و نظامی حمایت های آنان را تضمین گرفته بود.


انتهای پیام/ه


تجلیل از خانواده شهداء و ایثارگران کتابخانه‌های استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.