صادرات 594 میلیون دلار کالا در مرز مهران

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اعلام کرد : در نیمه نخست سال جاری بیش از 594 میلیون دلار کالا از طریق گمرک مستقر در مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است .

صادرات 594 میلیون دلار کالا در مرز مهران

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛جمیل شوهانی گفت : 248 میلیون و چهار هزار و 847 دلار از این میزان کالا مربوط به صادرات استان ایلام و 346 میلیون و 785 هزار و 785 دلار نیز مربوط به گمرک دیگر استان هاست که از این مرز به عراق صادر شده است.


وی از پیش بینی صادرات 2 میلیارد دلاری کالا (صادرات استان ایلام و سایر گمرکات کشور) در سال جاری از مرز مهران به عراق خبر داد و افزود: با اقدام ها و تدابیر انجام شده توسط مدیریت ارشد استان و تفاهم نامه های 2 جانبه با استان های همجوار میسان، واسط، دیاله و بابل در عراق، برنامه ریزی برای 2 برابر شدن میزان صادرات در سال گذشته از مرز مهران انجام شد که بیشتر آنها تحقق پیدا کرد.


معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت : پارسال 2 میلیارد و 300 میلیون و 730 هزار و 767 دلار کالا از مرز مهران صادر شد که 591 میلیون و 571 هزار و 502 دلار از این میزان کالا مربوط به صادرات استان ایلام و یک میلیارد و 709 میلیون و 159 هزار و 265 دلار نیز مربوط به گمرگات دیگر استان ها بود.


شوهانی عمده ترین اقلام صادراتی (سایر گمرکات) در 6 ماهه اول سال جاری از مرز مهران به عراق را مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، کشاورزی، پلاستیکی، خوردو، قطعات خودرو، مواد پتروشیمی اعلام کرد و افزود : بیشترین میزان کالای صادراتی استان ایلام به عراق نیز سیمان و محصولات کشاورزی است.


به گفته وی در مدت یاد شده( نیمه اول سال جاری) بیش از 880 مورد ثبت سفارش در سطح استان ایلام در حوزه تامین کالاهای صادراتی چون ماشین آلات و خطوط تولید نیز انجام شده است.

انتهای پیام/ه


صادرات کالا در مرز مهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.