معاون فرهنگی ورزش وجوانان کرمان؛

سومین دوره مسابقات قرآن استانی ویژه ورزشکاران

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان کرمان از برگزاری سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه ورزشکاران ، جوانان و کارکنان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در این استان خبر داد .

سومین دوره مسابقات قرآن استانی ویژه ورزشکارانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  روح الله اسدی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه ی ورزشکاران، جوانان و کارکنان در سطح استان خبر داد.

وی افزود: این مسابقات بنا بر سفارشات مؤکد مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، با هدف آشنایی نسل جوان و ورزشکاران با فرهنگ قرآنی و جذب و هدایت آنان، گسترش و ترویج معارف دینی و قرآنی ورزشکاران در دوره های مختلف، ارتقاء سطح آگاهی، ایجاد انگیزش بیشتر و تقویت بنیه ی علمی و معنوی کارکنان ، تقویت روحیه ی نشاط و شادابی با استعانت از آیات نورانی و مفاهیم کاربردی و موضوعی، تقویت روحیه وارستگی، شجاعت، تواضع و فروتنی با نگاه به درس های قرآن برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی ورزش وجوانان استان با بیان اینکه این مسابقات در 6 رشته شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ یک جزء، حفظ ده جزء، حفظ احادیث موضوعی و تفسیر موضوعی برگزار میشود تصریح کرد: این دوره از رقابت ها دردو بخش برادران و خواهران برگزار می شود و مسابقات ورزشکاران در رده سنی زیر 15 سال تنها در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ یک جزء قرآن می باشد.

اسدی در ادامه با اشاره به اینکه مخاطیبن این مسابقات قرآنی سه دسته شامل ورزشکاران( دارندگان کارت بیمه ورزشی با حداقل 6 ماه سابقه فعالیت ورزشی مورد تایید فدراسیون یا هیات ورزشی مربوطه)، جوانان در رده سنی 15 تا 29 سال و کارکنان ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها می باشند اظهار داشت: مرحله ی کشوری این مسابقات نیز در اواخر آبان ماه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان تاریخ مسابقات را 4 آبان ماه در شهر زنگی اباد اعلام و از کلیه واجدین شرایط دعوت کرد تا در این مسابقات ارزشمند که بهانه ای برای برگزاری محفلی نورانی و سر شار از معنویت است شرکت نمایند.

اسدی از از علاقه‌مندان به شرکت در این دوره از مسابقات قرآنی خواست برای کسب اطلاع بیشتر به وب سایت www.tartil.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ح

سومین مسابقات قرآنی جامعه ورزش استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار