رئیس دامپزشکی شهرضا:

شهرضا در جایگاه دوم تولید عسل در استان اصفهان قرار دارد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: شهرضا در جایگاه سوم تولید گوشت سفید و در جایگاه دوم تولید عسل در استان اصفهان قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا امیری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دامپزشکی بعد از صنعت نفت دومین صنعت و منبع اقتصادی و اشتغال محسوب می‌شود، اظهار کرد: بررسی بیماری‌های دامی، شناسایی مناطق و منابع آلوده و راه سرایت و طرز انتشار بیماری‌ها، تامین بهداشت دام کشور از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر و قرنطینه‌ای دام از جمله وظایف شبکه دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه حدود 49 درصد از بیماری‌های موجود در جهان بین انسان و دام مشترک است، افزود: با برنامه مدون برای واکسیناسیون دام‌ها، معدوم کردن دام‌های بیمار و کنترل مرزهای جغرافیایی می‌توان تا حد زیادی از شیوع این نوع بیماری‌ها جلوگیری کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا گفت: در شهرستان حدود 170 واحد پرورش مرغ وجود دارد و در ردیف نخستین شهرستان‌های دارای مرغ مادر تخم‌گذار در استان هستیم.

وی با بیان اینکه جمعیت دام سبک شهرستان شهرضا شامل گوسفند و بز حدود 200 هزار رأس است، بیان کرد: جمعیت دام سنگین شهرستان نیز بین 18 تا 19 هزار رأس است که بر اساس میزان پروار انجام شده در شهرستان متغیر است.

امیری در پایان با بیان اینکه شهرضا در جایگاه سوم تولید گوشت سفید و در جایگاه دوم تولید عسل در استان اصفهان قرار دارد، خاطر نشان کرد: امسال کد IR برای صادرات شیرخشک به کشورهای اتحادیه اروپا برای شهرستان اخذ شد.

همچنین، قدسی ملکیان در ادامه این نشست، اظهار داشت: در شهرستان 9 کارخانه تولید دام و طیور وجود دارد که از این تعداد 8 واحد فعال است.

مسئول آزمایشگاه شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا بیان داشت: در شهرضا 2 واحد تولیدی مکمل‌های دامی، 2 واحد تبدیل ضایعات و تولید پودر ماهی، 2 کارخانه تولید دی‌کلسیوم فسفات، یک واحد صنعتی تولید سولفات مس، یک واحد تولید ضدعفونی دامی و یک واحد داروسازی دامی وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه دامپزشکی با نمونه گیری‌های مستمر بر تولیدات محصولات کارخانه‌ها نظارت می‌کند، تأکید کرد: همه کارخانه‌ها موظف به استخدام یک دامپزشک به عنوان مسئول فنی بهداشتی هستند تا مواد غیر مجاز وارد خوراک دام و در نتیجه خوراک انسانی نشود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.