فعالیت دفتر کنسولی عراق در رشت

دفتر کنسولی موقت عراق برای صدور ویزا برای زائران گیلانی اربعین حسینی در رشت فعال شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حسن فعال مدیر حج و زیارت  استان گیلان گفت: دفتر کنسولی موقت عراق برای صدور ویزای زائران اربعین حسینی در استان آغاز شده است و این ویزا فقط  با ثبت‌نام در سامانه سماح ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام زائران در این سامانه تا نیمه اول آبان ماه ادامه دارد افزود : همانند سال‌های گذشته  صدور ویزای زائران اربعین حسینی در دفتر کنسولی موقت عراق در شهر رشت انجام می شود. 

مدیر حج و زیارت  استان گیلان با تاکید براینکه زائران اربعین حسینی برای گرفتن ویزا فقط باید از طریق سامانه سماح اقدام کنند اظهار داشت : در برخی از استان‌ها افراد و دفاتر غیر‌مجاز برای دادن ویزا به زائران اربعین حسینی اقدام می کنند که به شهروندان توصیه می شود گول این افراد را نخورند.

حسن فعال تاکید کرد : سامانه سماح برای جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران و با هدف تسهیل و ایجاد نظم در سفر زائران حسینی راه‌اندازی شده است. 

وی انتخاب دفتر خدمات زیارتی مورد نظر برای تحویل مدارک زائران در هنگام ثبت‌نام، انتخاب تاریخ رفت و برگشت و تعیین مرز خروجی را از مزایای نام نویسی دراین سامانه الکترونیکی بیان کرد.

مدیر حج و زیارت  استان گیلان با تاکید بر اینکه براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی دریافت ویزای اربعین حسینی و خروج از مرز تنها برای افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده باشند امکان‌پذیر است افزود : همه زائرانی که در سامانه مذکور ثبت‌نام می‌کنند از پوشش بیمه‌ای کامل برخوردار می‌شوند.

حسن فعال با بیان اینکه با ثبت‌نام زائران در سامانه سماح ، زائران بر ‌اساس سهمیه بندی تعیین شده بدون معطلی از مرز خارج می‌شوند اعلام کرد : پرداخت هزینه‌های سفر زائران بطور انتخابی در سامانه سماح انجام می‌شود و در صورت انصراف، افراد با مراجعه به بانک ملی وجه واریزی خود را دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه زائران گیلانی برای کسب اطلاعات بیشتر و آخرین اخبار به سامانه http://gilan.haj.ir مراجعه کنند تصریح کرد : شماره‌ تلفن های 33664428-33664427 آماده پاسخگویی به زائران است.

 

 

انتهای پیام/م.ع

فعالیت دفتر کنسولی موقت عراق برای صدور ویزا برای زائران گیلانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.