راه اندازی موکب‌های فرهنگی استان سمنان در اربعین

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان از راه اندازی موکب‌های فرهنگی استان سمنان در مراسم اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ محمود قنبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در جلسه ستاد اربعین استان سمنان گفت : مراسم اربعین یک رویداد بزرگ فرهنگی برای جهان اسلام به شمار می‌رود و حضور آحاد مردم در این مراسم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

وی بابیان اینکه موکب‌های فرهنگی استان سمنان در این مراسم راه‌اندازی می‌شود تأکید کرد: فرهنگ‌سازی و تبیین شبهاتی که در واقعه عاشورا از سوی دشمن منتشرشده است در دستور کار این موکب‌ها قرار گیرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با تأکید بر اینکه بعد فرهنگی این سفر معنوی جایگاه ویژه‌ای در مقابله با بسیاری از هجمه‌های فرهنگی دشمن دارد افزود: هر شهرستان برای راه‌اندازی یک موکب در مراسم اربعین اقدام کند.

 

وی با بیان اینکه تأمین امنیت زائران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت در مراسم اربعین است اضافه کرد: زائران سمنانی نسبت به دریافت گذرنامه و اجرای تمام مراحل اداری برای حضور در مراسم اربعین اقدام کنند.

 

قنبری با اشاره به اینکه هیچ زائری نمی‌تواند بدون انجام تشریفات اداری از مرز ایران خارج شود افزود: برخی شایعات حاکی از صدور گذرنامه در مرز ایران است و این مسئله صحت قانونی ندارد بنابراین زائران بدون گذرنامه حرکت نکنند.

 

وی تصریح کرد: مسئولان ستاد برگزاری اربعین نسبت به سامان‌دهی زائران و استفاده از وسایل نقلیه مناسب اهتمام ویژه‌ای بورزند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان یادآور شد: تأمین امکانات لازم رفاهی و امنیتی برای زائران اربعین از مهم‌ترین وظایف دولت به شمار می‌رود که باید در این راستا تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.


انتهای پیام / ه


جزئیات جلسه ستاد اربعین استان سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار