امام جمعه مشهد؛

رسالت اصلی زنان ساختن انسان در کانون خانواده است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نقش آفرینی یک زن همچون نقش آفرینی مرد به عنوان یک قایمه دین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت الله سید احمد علم الهدی در همایش بزرگ رهروان زینبی در مشهدافزود: اگر چه رسالت اصلی زنان ساختن انسان در کانون خانواده است، اما فعالیت خواهران در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی باید توسعه پیدا کند.


وی گفت: بعضی از موقعیت‌های اجتماعی با نقش آفرینی زن میسر است و زنان جامعه ما باید این جایگاه موقعیت شناسایی را باید از حضرت زینب (س) بیاموزند.

امام جمعه مشهد افزود: تمام دوام و بقاء اسلام را در دو عامل ثروت و مال حضرت خدیحه (س) و دلاوری‌ها، شجاعت و شمشیر برنده حضرت علی (ع) خلاصه میشود.

آیت الله علم الهدی گفت: حضرت زینب با شباهت به حضرت خدیجه و شجاعت امیر المومنین به عنوان یک قایمه در قیام عاشورا در وجود اسلام تبلور پیدا کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پس ازشهادت که انقلاب اول بود حضرت زینب رسالت رسانه‌ای خود را برای شناخت قیام عاشورا با شجاعت مدیریت و آشکار کرد.

آیت الله علم الهدی گفت: از عصر عاشورا تا ۴۰ روز بعد که فصل اسارت بود عملی شدن انقلاب در دستان حضرت زینب (س) بود چرا که دشمن میخواست اهل بیت را تحقیر کند، اما ایندبانوی بزرگ با شجاعت، مقاومت و صبوری این انقلاب شناخت عاشورا را به جهانیان نشان داد.

همایش رهروان زینبی همزمان با ۱۲ محرم در سالروز ورود کاروان اسرا به شهر کوفه همه ساله در مشهد برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری همایش بزرگ رهروان زینبی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.