اختصاص700 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی

استاندار هرمزگان گفت:بیش از 700 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغالزایی و رونق تولید اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، فریدون همتی استاندار هرمزگان در ششمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: تا کنون شش هزار و 500 شغل در استان ایجاد شده است.

وی گفت: تا پایان سال بیش از 30 هزار شغل در هرمزگان ایجاد می شود.

استاندار هرمزگان افزود:حد اقل ایجاد 10 هزار شغل در نواحی روستایی استان هدف گذاری شده است.

 همتی گفت: نیمه دوم سال روند اشتغال زایی سرعت بیشتری می گیرد.

وی افزود: باید تلاش شود نیروی انسانی مورد نیاز صنایع استان آموزش های لازم را ببینند و صنایع بزرگ استان از نیروهای بومی استفاده کنند.

استاندار هرمزگان گفت: صدور مجوز های سرمایه گذاری در استان باید به هفت تا 10 روز کاهش یابد تا سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در استان شوند.

همتی افزود:ثبت فرصت های شغلی در یک سامانه و اطلاع رسانی این فرصت ها از سوی صدا وسیما می تواند به توزیع عادلانه فرصت های شغلی در استان کمک کند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: راه اندازی دانشکده صنایع بنادر و دریانوردی در استان می تواند به تربیت نیروهای ماهر برای صنایع استان کمک کند.

هاشمی تختی افزود: معرفی فرصت های سرمایه گذاری ، تدوین نقشه اشتغال، راه اندازی سامانه ثبت متقاضیان کار و نیازهای صنایع به نیروی کار و آموزش متناسب با بازار کار از مهم ترین نیازهای ایجاد اشتغال در استان است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این جلسه گفت: نرخ بیکاری استان در بهار امسال 9 و دو دهم درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال نزدیک به دو درصد کاهش یافته است.

سلیمی افزود: اکنون بیش از 57 هزار نفر در استان بیکار هستند.

انتهای پیام/ف

ایجاد بیش از 30هزار شغل در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.