شیر تو شیر کارخانه شیر بافت

کارخانه شیر بافت با سرمایه ای 70 میلیارد ریالی ، بیش از 5سال است که برای فعالیت دست به دست می شود و ثمره ای ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، کارخانه شیر بافت با ظرفیت 40تن در هر شیفت کاری و با میزان سرمایه 32 میلیارد ریال در نوزدهم بهمن ماه 1392 به بهره‌برداری رسید.

 این طرح تاکنون از محل طرح‌های زودبازده با اعتبار ثابت 6میلیارد ریال و از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی اعتبار ثابت مبلغ چهار میلیارد و500میلیون ریال دریافت کرده است.
محل توسعه ملی سرمایه در گردش مبلغ دو میلیارد و 250میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده است.
این طرح در ابتدای تاسیس برای 15نفر شغل ایجاد کرده بود واز جمله محصولات تولیدی ان شیر پاستوریزه، ماست، خامه قنادی، دوغ، خامه، پنیر و کشک تولید می‌باشد .
اکنون مدت 4سال از افتتاح کارخانه ای میگذرد که با سرمایه ای دولتی تاسیس و سپس تحویل و واگذار به سرمایه گذار بخش خصوصی شد .
سرمایه گذاران بخش خصوصی طی چهار دوره این کارخانه را تحویل و مجدد واگذار نموده اند اکنون نیز زمزمه هایی مجدد برای واگذاری به بخش خصوصی برای 5امین بار به گوش میرسد .

سرمایه ای که امید 15تا 20جوان تحصیلکرده این شهرستان را ناامید و آنان را از کار بیکا ر کرده  است .
حال جای این سوال باقیست شهرستانی که 1میلیون راس دام سبک،3هزار راس دام سنگین دارد و قطب تولیدات دامی به ویژه شیر خام را داردچرا بایستی همچنان در انتظار حمایت مسئولین برای راه اندازی و حمایت باشد و حلقه مفقوده و گم شده فعالیت این کارخانه کجاست ؟
کارخانه شیر شهرستان بافت در شهرک صنعتی بافت واقع در 2کیلومتری مرکز شهر واقع شده است و اکنون به صورت نیمه فعال است و دوبار هم به طور کامل تا کنون تعطیل شده است .
انتهای پیام/ی

کارخانه شیر بافت بدون فعالیت مستمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار