افزایش 15 تا 20 درصدی حجم تولید زباله در روزهای محرم درتبریز

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریزاز افزایش 15 تا 20 درصدی حجم تولید زباله در روزهای محرم درتبریزخبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی مدبر معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز از تنظیف و پاکسازی سراسری این شهر در قالب ۱۰ هزار نفر ساعت در ایام ماه محرم خبرداد و گفت :برای نظافت و جلوگیری از انباشت زباله در سطح شهر، پیش از آغاز ماه محرم یک هزار و 500 پاکبان برای انجام عملیات خدماتی ساماندهی و به صورت سه‌شیفته و شبانه روز اقدام به پاکسازی شهر از زباله کردند.

وی با اشاره به افزایش 15 تا 20 درصدی حجم تولید زباله در روزهای محرم در این شهر یادآوری کرد: در ایام سال روزانه به طور متوسط حدود یک هزار و 150 تا یک هزار و 200 تن زباله در این شهر تولید می شود که در ایام سوگواری ماه محرم و تاسوعا و عاشورا روزانه حدود 100 تا 150 تن به حجم زباله تولیدی در تبریز اضافه شد.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز اظهار کرد: با وجود افزایش حجم زباله تولیدی در این ایام با تلاش شبانه روزی نیروهای خدماتی شهرداری پسماندهای نذری در سطح شهر در سریع ترین زمان جمع آوری شد.

مدبر، بازار تاریخی تبریز را از مهم‌ترین محورهای خدمات شهری در ایام محرم عنوان کرد و ادامه داد: برای ارایه خدمات بهتر و پاکسازی بازار از زباله حدود 60 نیروی خدماتی به نیروهای این مجموعه اضافه شد و جعبه های جمع آوری زباله در سطح بازار تعبیه و نصب شد.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در بین شهروندان و عزاداران برای رعایت نظافت شهری و انداختن زباله به محل های جمع آوری گفت: هیات ها و دستجات حسینی همکاری خوبی با این معاونت در این زمینه داشتند.

مدبر، تنظیف سراسری معابر و مسیرهای اصلی، حذف بنرها و اعلان‌های تاریخ‌گذشته، پاکسازی دیوارها و مبلمان شهری، حذف داربست‌های باقی‌مانده را از جمله فعالیت های معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز در این ایام اعلام کرد.

وی از همکاری گروه‌های مردم‌نهاد و فعالان زیست محیطی برای جمع آوری زباله و پسماندهای نذری در سطح شهر قدردانی کرد.
حجم بالای تولید زباله در تبریز همانند دیگر مناطق کشور از جمله مشکلات کلان شهرها است.

در کلان شهر تبریز 12 منطقه شهرداری به شهروندان خدمات ارایه می کند.

 

انتهای پیام/ش

10 هزارنفر ساعت نظافت کلانشهر تبریز در ایام محرم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار