بازگشت کارگران کره شمالی ساکن چین به کشورشان در پی تشدید تحریم‌های سازمان ملل

در پی اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ، کارگران کره شمالی ساکن چین، مشغول ترک محل کار خود و بازگشت به کشورشان هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال تشدید تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی در پی آزمایش های موشکی این کشور، بسیاری از کارگران کره شمالی که در شهر «داندونگ» در چین کار می کنند مشغول ترک این کشور و بازگشتن به کشور خود هستند.

به تازگی ویدئوهایی در رسانه های اجتماعی چین منتشر شده است که نشان می دهد صدها نفر از کارگران زن کره شمالی نزدیک درب‌های ورودی مرز داندونگ صف کشیده اند تا به کشور خود بازگردند.

دولت آمریکا اعلام کرده است حدود 100 هزار کارگر کره شمالی در چین و روسیه مشغول کار هستند که هر ساله 500 میلیون دلار از درآمد آنها به دولت کره شمالی داده می شود.

شهر داندونگ که در امتداد رودخانه «یالو» نزدیک مرز کره شمالی قرار دارد، رستوران ها و هتل های زیادی را در خود جای داده است و نوازندگان موسیقی و پیشخدمت هایی از کره شمالی مشغول کار در این شهر هستند. موسیقی های زیبا و اجراهای محلی مردم کره شمالی در این شهر یکی از جاذبه های گردشگری چین محسوب می شود.

همچنین هزاران نفر از کارگران زن کره شمالی در کارخانه های پوشاک و لوازم الکترونیک داندونگ مشغول کار هستند و بخشی از حقوق آنها مستقیم در اختیار دولت کره شمالی قرار می گیرد.

پس از ششمین و بزرگترین آزمایش هسته ای کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل در 11 سپتامبر سال جاری میلادی یک قطعنامه جدید در خصوص اعمال محدودیت های بیشتر علیه پیونگ یانگ تصویب کرد. این قطعنامه، کشورها را از صدور مجوز کار برای کارگران کره شمالی در خارج منع می کند. بر اساس این قطعنامه، تجارت با کره شمالی در زمینه نساجی هم ممنوع است و انتقال گاز طبیعی به این کشور قطع می شود.

تنش‌ها میان کره شمالی و آمریکا هم پس از لفاظی های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل به شدت تشدید شده است به گونه ای که ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی، سخنرانی ترامپ را اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ توصیف کرده است. ترامپ در سخنرانی خود اعلام کرده بود که اگر واشنگتن مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، هیچ چاره ای به جز نابودی کامل کره شمالی ندارد.


انتهای پیام/

 

خروج کارگران کره شمالی از چین در پی تشدید تحریم های سازمان ملل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار