جمع آوری بیش از یک میلیارد تومان زکات درمریوان

رئیس کمیته امداد شهرستان مریوان گفت: تاپایان شهریورماه امسال یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات دراین شهرستان جمع آوری شد.  

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛مسعود شهبازی ، با بیان اینکه مردم نیکوکار این شهرستان یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات در شش ماهه نخست امسال پرداخت کردند، گفت: این رقم نسبت به ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با ارتباط ایجاد شده خیران این شهرستان همواره در برنامه‌های این نهاد همراهی و همکاری دارند، افزود: 100 میلیون تومان از زکات جمع آوری شده مربوط به زکات مال التجاره، ۷۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و یک میلیارد و صد میلیون تومان نیز زکات واجب بود.

رئیس کمیته امداد شهرستان مریوان با اشاره به محل هزینه کرد زکات جمع آوری شده در زمینه کمک به نیازمندان گفت: ۱۲۰ میلیون تومان از زکات جمع آوری شده صرف کمک به ساخت و تعمیر مسکن محرومان و ۸۰۰ میلون تومان صرف کمک به معیشت و رفع مشکلات نیازمندان شده است.

وی همچنین در زمینه کمک به ساخت پروژه‌های عام المنفعه از محل زکات پرداختی خیران اعلام کرد:  ۴۷۵ میلیون در زمینه کمک به ساخت مسجد، ۳۷۰ میلیون تومان صرف کمک به ساخت خانه برای طلاب حوزه علمیه و ۱۲۲ میلیون تومان نیز صرف سایر پروژه‌های عام المنفعه در همان محل جمع آوری زکات شده است.

شهبازی درپایان ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی خیران، امامان جمعه و جماعات و مسئولان شهرستان تعهد دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی این شهرستان در زمینه زکات سال جاری محقق شود.

انتهای پیام/م

پرداخت بیش از یک میلیارد تومان زکات درشهرستان مریوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.