دبیر علمی چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران مطرح کرد؛

درمان سریع‌تر بیماری‌های علوم مغز و اعصاب با تازه‌ترین یافته‌های علمی

دبیر علمی چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران گفت: استفاده ازجدیدترین یافته‌های علمی در حوزه نقشه‌برداری مغز نقش موثری در درمان سریع‌تر بیماری‌های علوم مغز و اعصاب، علوم شناختی و توانبخشی دارد.

درمان سریع‌تر بیماری‌های علوم مغز و اعصاب به کمک استفاده از تازه‌ترین یافته‌های علمی در حوزه نقشه برداری مغزبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احسان کامرانی دبیر علمی چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران در آستانه برگزاری چهارمین همایش نقشه‌برداری مغز ایران اظهار کرد: این همایش سالیانه با هدف معرفی، توسعه و به‌کارگیری این رشته فوق تخصصی در کشور و معرفی تازه‌ترین یافته‌های این حوزه با حضور بنیانگذاران و بزرگترین دانشمندان بین المللی متخصص در این رشته برگزار می‌شود.

وی افزود: با وجود جلسه‌ها و همایش‌های متعدد و غالباً غیرعلمی که با استفاده نادرست از واژه «نقشه‌برداری مغز» گاهی تعریف و تصویر نادرست یا ناقصی از نقشه‌برداری مغز معرفی می‌کنند، این کنگره در صدد است تا با بهره گیری از دانش روز و دعوت از مبدعان و پیشگامان اصلی این رشته در سراسر دنیا با نگاهی کاملاً علمی، تخصصی و کاربردی علم نقشه‌برداری مغز را در کشور نهادینه کند.

دبیر علمی چهارمین همایش نقشه‌برداری مغز ایران با بیان اینکه این همایش با حمایت انجمن علوم و فناوری‌های شناختی کشور برگزار می‌شود، گفت: ما در این همایش قصد داریم، زمینه را برای تبادل اطلاعات علمی و عملی در حوزه نقشه‌برداری مغز با حضور محققان و علاقه مندان به این رشته در ایران و حتی در سراسر دنیا فراهم کنیم.

معرفی ابزار‌ها و تکنولوژی‌های نوین در خدمت علم نقشه برداری مغز

کامرانی بیان کرد: کنگره محور‌های متعددی از جمله روش‌های نوین مختلف استخراج اطلاعات دقیق و جامع از فعالیت‌های مغز انسان و کنترل مغز به‌ کمک ابزار‌های مرسوم تصویربرداری و تعامل با مغز مانند MRI، CT، EEG، PET، MT، fNIRS، OCT و TMS دارد.

وی تاکید کرد: استفاده از این اطلاعات زمینه درمان سریع و موثرتر بیماری‌ها و نارسایی‌های علوم مغز و اعصاب، علوم شناختی، توانبخشی، روانپزشکی و روانشناسی را فراهم می‌کند.

دبیر علمی چهارمین همایش نقشه‌برداری مغز ایران تصریح کرد: معرفی ابزار‌ها و تکنولوژی‌های نوین در خدمت علم نقشه برداری مغز نظیر مهندسی پزشکی، مهندسی مغز و عصب، هوش مصنوعی و ارتباط مغز و ماشین نیز جزو محور‌های علمی این همایش هستند.

وی اظهار کرد: بیش از ۲۰ سخنران مدعو از استاد‌های برتر نقشه برداری مغز از سراسر دنیا شامل کشور‌های ایران، آمریکا، انگلستان، آلمان، دانمارک و کانادا از جمله مخترعان PET و TMS در این همایش سخنرانی می‌کنند.

دبیر علمی چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران گفت: از بین بیش از ۱۰۰ خلاصه مقاله دریافت شده، حدود ۶۰ مقاله انتخاب شده که در قالب سخنرانی و پوستر در این همایش به نمایش گذاشته می‌شوند.

کامرانی یادآور شد: در کنار برگزاری کنگره، کارگاه‌های آموزشی متعددی از جمله آموزش MRI، EEG/MEG، Psychophysics جهت آموزش و آشنایی عملی علاقمندان، توسط اساتید مجرب مدعو داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران سوم تا پنجم آبان در دانشگاه شهید بهشتی مرکز همایش‌های بین المللی ابوریحان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار