رشید فرخی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

دلهره نخل‌داران از خرید تضمینی خرما توسط تعاون روستایی

رییس انجمن خرما گفت: امسال زمزمه های خرید تضمینی خرما از سوی تعاون روستایی به گوش می رسد که این امر ضرر و زیان کشاورزان و دولت را به همراه دارد.

پیش بینی تولید یک میلیون و 200 هزارتن خرما/دولت در قیمت گذاری خرما مداخله نکندمحسن رشیدفرخی رییس انجمن خرما در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی، امسال مشکلی در زمینه تولید خرما نداریم.

به گفته وی امسال پیش بینی می‌شود که مجموع تولید خرما در نخلستان های کشور به یک میلیون و 200 هزارتن برسد.

رشید فرخی با بیان اینکه نیازی به خرید تضمینی خرما نداریم، افزود: از دولت تقاضا داریم که در بحث قیمت گذاری خرما مداخله نکند، چراکه سال گذشته در تمامی فصول به سبب نبود خرید تضمینی،  قیمت خرما از تعادل نسبی برخوردار بوده است.

رییس انجمن خرما ادامه داد: امسال زمزمه های خرید تضمینی خرما از سوی تعاون روستایی به گوش می رسد که این امر ضرر و زیان کشاورزان و دولت را به همراه دارد.

این مقام مسوول با بیان اینکه عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت ها است، گفت: در تمامی کشورها تنها کالاهای استراتژیک  از سوی دولت خریداری می شود که این امر بیانگر آن است که اقتصاد سالم، نیازی به خرید تضمینی محصول ندارد.

رشید فرخی درباره آخرین وضع صادرات خرما بیان کرد: سال گذشته 20 درصد مجموع تولید خرما به بازارهای  هدف از جمله اروپا، آمریکای شمالی،  شرق آسیا و هند صادر شد که امسال پیش بینی می شود در صورت تعادل قیمت ها به رقم 23 درصد برسیم.

وی نرخ منطقی هر کیلو خرما را 2 هزار و 300 تا 13 هزار تومان اعلام کرد و گفت: البته در مناطق مختلف قیمت های متفاوتی دارد، به طوریکه در برخی مغازه ها به سبب سرقفلی، اجاره بها و ... تا نرخ 20 هزار تومان عرضه می شود که به سبب بحث عرضه و تقاضا مشتریان خاص خود را دارد.

انتهای پیام/

پیش بینی افزایش تولید خرما در سال ۹۶

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Italy
اشکان
۰۱:۴۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
بیچاره کشاورز...
من400 درخت خرما مظافتی داشتم به دلیل قیمت پایین و به صرفه نبودن سردخانه ودیگه هزینه ها یک سال زحمت کشیدم فروختم10 میلیون بعدش دلال کنار همین بار ی ماهه میخوره40میلیون کجای این کار انصافه بخدا.
آخرین اخبار