همدلی اهل سنت افغانستان با عزاداران حسینی فراموش نشدنی است

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان ضمن تقدیر از نیروهای امنیتی برای برقراری امنیت در مراسم روز عاشورا گفت: همدلی اهل سنت افغانستان با عزاداران حسینی فراموش نشدنی است.

همدلی اهل سنت افغانستان با عزاداران حسینی فراموش نشدنی استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «سرور دانش»، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان از نیروهای امنیتی برای برقراری امنیت در مراسم روز عاشورا قدردانی کرد و گفت: همدلی اهل سنت افغانستان با عزاداران حسینی فراموش نشدنی است.

وی در بیانیه گفت: خوشبختانه محافل سوگواری ایام عاشورای حسینی در سال جاری با امنیت کامل، با نظم و شکوه خاص و با همدلی بی سابقه مردم افغانستان اعم از اهل سنت و اهل تشیع در سراسر کشور برگزار گردید و علیرغم تهدیدهای امنیتی از سوی گروه های تروریستی و دشمنان مردم افغانستان برای برهم زدن محافل عزاداری امام حسین و یا کمرنگ کردن این محافل، نه تنها هیچ حادثه ای رخ نداد و مراسم عاشورا کمرنگ نشد بلکه بسی با شکوه تر و با آرامش بیشتر از گذشته برگزار گردید. 

وی اظهار داشت: بدون تردید این دستاورد بزرگ و مثال زدنی محصول برنامه های امنیتی دقیق، هماهنگی و دلسوزی مسئولان و نیروهای دلیر و شجاع امنیتی ما بود. به همین خاطر جا دارد از تلاش ها و زحمات یکایک نیروها و مسئولان ارگان های امنیتی کشور کمال قدردانی و سپاس را داشته باشم.

دانش در این بیانیه افزود: رئیس جمهور، رئیس دادستانی، اعضای کابینه، رئیس شورای علمای سرتاسری افغانستان و دیگر مقامات عالیرتبه دولتی جهت شرکت در مراسم روز عاشورا در مسجدی حضور یافتند که چندی پیش صحنه یک عملیات تروریستی و خونین بود. این حضور معنی دار هیات رهبری حکومت در چنین مکانی پیام واضح و آشکار هم برای مردم افغانستان و هم برای دشمنان مردم ما داشت.

وی تاکید کرد: پیام این حضور برای مردم ما، پیام اخوت و برادری بود و برای دشمنان ما پیام جدیت و قاطعیت در مبارزه و تسلیم ناپذیری مردم افغانستان در برابر جنگ تحمیلی موجود.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان عنوان کرد: در سراسر افغانستان، برادران اهل سنت در کنار برادران اهل تشیع خود ایام عاشورای حسینی را گرامی داشتند و تجلیل کردند. این همه دلسوزی و همدلی فراموش ناشدنی است و مردم ما هرگز آن ها را از یاد نخواهند برد. 

دانش اضافه کرد: امیدواریم که این همدلی ها و همکاری ها، الگویی برای همه زمان ها و همه عرصه ها باشد و ما بتوانیم با اتحاد، یک پارچگی و همدلی در برابر مشکلات فایق آییم و بر دشمنان زبون و بد طینت دولت و مردم افغانستان پیروز شویم.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از جوانان آگاه و بیدار ما در تأمین نظم و امنیت مراسم ایام عاشورا در هماهنگی کامل با نیروهای امنیتی کشور سهم برازنده ای داشتند و مردم نیز با نظم و شکوهی خاص محافل عزاداری را برگزار کردند و به برخی از عناصر جاهل اجازه ندادند که رفتارهای زشتی چون قمه زنی را اجر کنند. هم چنین در روز عاشورا هزاران سی سی خون از سوی مردم عزادار و دوستداران حسین بن علی (علیه السلام) به مراکز صحی کشور اهدا شد که می تواند یک الگوی انسانی و اسلامی از نهضت عاشورای امام حسین(علیه السلام) باشد و جا دارد از همه مردم و جوانان خود سپاسگذاری کنیم. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار