اداره کل انتقال خون مازندران :

پایگاه‌های انتقال خون سیارمازندران در روزعاشورا کجا می روند؟

همه پایگاه‌های انتقال خون ثابت و سیار مازندران در روز عاشورای حسینی فعال هستند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسماعیل پوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: پایگاه ساری از ساعت ۸ تا ۱۲ روزعاشورا و تیم سیار ساری نیز عاشورا در سورک فعال است.

وی با اشاره به فعالیت کانتینر قائم‌شهر از ساعت ۸ تا ۱۲ روز عاشورا افزود: پایگاه بابل از ساعت ۸ تا ۱۲ روز عاشورا نیز فعال است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه تیم سیار بابل مستقر در میدان امام علی (ع) بابلسر است، گفت: تیم سیار آمل در روز عاشورا در امام‌زاده ابراهیم (ع) مستقر است، همچنین پایگاه آمل نیز از ساعت ۸ تا ۲۲ روز عاشورا دایر است.

پوریانی با اعلام اینکه پایگاه انتقال خون چالوس شب عاشورا از ساعت ۲۰ تا ۲۳:۳۰ دایر است، افزود: پایگاه تنکابن نیز از ساعت ۸ تا ۱۲ روز عاشورا و پایگاه رامسر نیز از ساعت ۸ تا ۱۲ روز عاشورا فعال است.

وی گفت: ۷۰ هزار نفر ۵ ماه اخیر به پایگاه ها‌ی انتقال خون مراجعه کردند که فقط ۵۶ هزار نفرشان موفق به اهدا خون شدند.

مدیر کل انتقال خون مازندران گفت: مازندران به علت داشتن ۴۵۰۰ بیمار خاص، ۵ مرکز جراحی قلب و تصادفات جاده‌ای بیشترین مصرف کننده خون در کشور است.

پوریانی با اعلام اینکه از هر واحد خون سه فراورده خونی گرفته می‌شود وجان ۳ نفر را نجات می‌دهد از مردم استان مازندران درخواست کرد انتقال خون استان را با تامین خون مورد نیاز یاری کنند.

وی افزود: ۱۸۰ هزار واحد خونی و فراورده‌های خونی سال گذشته  در استان توزیع شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه افراد از مراجعه تنها در روزعاشورای حسینی به پایگاه‌های انتقال خون استان پرهیز کنند، گفت: اگر نذر خون دارند تا اربعین حسینی به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه و نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

انتهای پیام/آ

اهدای زندگی با اهدای خون در روز عاشورا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار