دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت :

برخورد قوه قضاییه با اختلاس‌گران به یک آرزو برای مردم تبدیل شده است

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت:برخورد قوه قضاییه با اختلاس‌گران به یک آرزو برای مردم تبدیل شده است و مردم از قوه قضائیه عدالت می‌خواهند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام علی کشوری شامگاه جمعه در مجمع فرهنگی اسلامی شهید دکتر مفتح اصفهان، ریشه مشکلات و معضلات کشور را اجرای برنامه‌های غربی دانست و گفت: با برنامه هفتم که بر اساس الگوی پیشرفت اسلامی تنظیم شده است به یک مصاف همه جانبه با سازمان برنامه و بودجه که بیش از 70 سال سابقه در کشور دارد، می‌رویم و اگر دولت این برنامه را به عنوان مشورت نپذیرفت، آن را ذیل یک طرح به هیأت رئیسه مجلس تقدیم می‌کنیم تا در کمیسیون‌ها مطرح شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سازمان برنامه و بودجه غلط بوده و بیشترین علت مشکلات مردم این است که نهادهای برنامه‌ریز کشور به‌ درستی برنامه‌ریزی نمی‌کنند افزود: بیشتر برنامه‌های کشور اقتصادی است، آن‌هم با نگاه غلط، بنابراین مشکل اقتصاد کشور حل نخواهد شد.

 دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: شاخص‌های پیشرفت و نگاه‌ها باید تغییر کند و جامعه‌ای پیشرفته است که سبک زندگی بهتری دارد.

کشوری با بیان اینکه شاخص‌های ارزیابی مهم بوده و جزء زیرساخت‌های هدایت است و بدون شاخص‌های صحیح نمی‌توان پیشرفت کشور و تعالی مردم را ارزیابی کرد افزود: مرکز آمار ایران و بانک مرکزی از جمله مراکز ارزیابی شاخص‌های پیشرفت کشور هستند اما متأسفانه مرکز آمار ایران بر اساس شاخص‌های غلط ارزیابی می‌کند و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فقط عنوان اسلامی را به یدک می‌کشد و سیاست‌گذاری‌های پولی و مالی را بر اساس تئوری‌های نئوکینزی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تئوری‌های انسان ضلالت یافته‌ای مثل کینز در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عمل می‌شود و کینز در کتاب‌های خود به صراحت اعلام کرده است که باید حرص مردم را تحریک کرد؛ بنابراین باید شاخص‌ها را اصلاح کرد.

وی تصریح کرد: اینکه در کشور توسعه‌یافته‌ای مثل آمریکا با ۳۰۰ میلیون جمعیت، ۵۰ میلیون نفر کوپن غذا دریافت می‌کنند یعنی سیاست و توصیه‌های اقتصاد غربی حتی در کانون آن‌ هم کارآمد نبوده است.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بر تشکیل دولت اسلامی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر ما نظام و حکومت اسلامی داریم ولی دولت اسلامی نداریم.

کشوری با بیان اینکه دولت اسلامی به معنی این است که برنامه‌ریزی و اجرا مطابق اسلام باشد و این مسئله یکی از خلأهای کشورمان است افزود: الگوی پیشرفت اسلامی به دنبال این است که دولت اسلامی را در کشور ایران مستقر کند.

وی با اشاره به اینکه برخورد قوه قضاییه با اختلاس‌گران به یک آرزو برای مردم تبدیل شده است و مردم از قوه قضائیه عدالت می‌خواهند افزود: اگر قوه قضائیه با غارتگران بیت‌المال برخورد جدی داشته باشد مردم امیدوار می‌شوند و برای اداره بهتر جامعه مشارکت و همراهی بیشتری خواهند کرد.

 

انتهای پیام/م

 

بانک‌ مرکزی فقط عنوان اسلامی را یدک می‌کشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار