دیدار ترامپ با ۴ گزینه احتمالی تصدی سمت ریاست بانک مرکزی آمریکا

دونالد ترامپ پس از دیدار با گزینه‌های احتمالی ریاست بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد تا چند هفته آتی فردی را برای تصدی این سمت معرفی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد با 4 گزینه احتمالی برای جایگزینی «جنت یلن»، رئیس بانک مرکزی این کشور دیدار کرده است و تا چند هفته آینده در خصوص انتخاب یکی از آنها تصمیم گیری خواهد کرد.

دونالد ترامپ در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: من با 4 گزینه برای ریاست بانک مرکزی دیدار کردم و تا دو یا سه هفته آینده در خصوص انتخاب یکی از آنها تصمیم گیری خواهم کرد.

بر اساس اعلام رویترز، یکی از این دیدارهای ترامپ با «کوین وارش»، رئیس سابق بانک مرکزی بوده است. وارش بین سالهای 2006 تا 2011 رئیس بانک مرکزی بود و به دلیل مخالفت با برخی سیاست های این بانک، از سمت خود استعفا کرد.

یک کارشناس نرخ بهره در مؤسسه ای در نیویورک اعلام کرد: به نظر می رسد که او (کوین وارش) نقطه مقابل جنت یلن است.

در ماه ژوئیه، دونالد ترامپ اعلام کرده بود که ممکن است بار دیگر جنت یلن را برای ریاست بانک مرکزی آمریکا انتخاب کند و یا «گری کون»، مدیر عامل پیشین شرکت گلدمن ساکس، که هم اکنون رئیس شورای ملی اقتصادی کاخ سفید است را به این سمت منصوب کند.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ماه ژوئیه خود با وال استریت ژورنال درباره جنت یلن گفته بود: من این زن را دوست دارم. من رفتار او را دوست دارم. من فکر می کنم او کار خود را به خوبی انجام می دهد. من دوست دارم نرخ بهره پایین بماند و او از قدیم طرفدار پایین بودن نرخ بهره بوده است.

هر کدام از نامزدهای ریاست بانک مرکزی آمریکا باید برای تصدی این سمت، به تأیید مجلس سنا برسند. دوره خدمت 4 ساله جنت یلن در ماه فوریه سال آینده میلادی به پایان می رسد. جنت یلن، اقتصاددان آمریکایی و استاد بازنشسته دانشگاه برکلی کالیفرنیاست که از اول فوریه 2014 ریاست بانک مرکزی آمریکا را بر عهده دارد. یلن نخستین زن در تاریخ 100 ساله تأسیس بانک مرکزی است که عهده دار این سمت شده است.


انتهای پیام/

دیدار ترامپ با ۴ نفر از گزینه های احتمالی ریاست بانک مرکزی آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار