اعزام گروه تحقیقاتی حقوق بشر سازمان ملل به یمن علی‌رغم مخالفت‌های سعودی‌ها

شورای حقوق بشر سازمان ملل علیرغم مخالفت‌های مکرر مقامات سعودی، کارشناسانی را برای بررسی نقض حقوق بشر به یمن اعزام می‌کند.

اعزام گروه تحقیقاتی حقوق بشر سازمان ملل به یمن علیرغم مخالفت سعودی‌هابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای حقوق بشر سازمان ملل علی رغم مقاومت مقامات عربستان سعودی در برابر شکل‌گیری یک گروه بین المللی مستقل برای بررسی جنایت های جنگی در یمن روز جمعه توافق کرد بازرسان جنایت های جنگی را به این کشور اعزام کند. این شورا مجوز اعزام گروهی از کارشناسان برجسته به یمن را صادر کرد. «زید رعد حسین»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، اکنون مجاز است این کارشناسان را به یمن که عربستان سعودی از مارس 2015 بمباران آن را آغاز کرده، اعزام کند.

این کارشناسان نقض حقوق بشر در یمن را از تمام جهت ها بررسی و مسئولان آن را مشخص خواهند کرد. در واقع آغاز این تحقیقات برای چندین کشور اروپایی و کانادا، که مدت‌ها خواستار شکل‌گیری یک گروه بازرسی مستقل از تحقیقات ملی یمنی (تحت حمایت عربستان)، بوده‌اند، یک پیروزی به حساب می آید.

ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان به بمباران مدارس، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر مواضع شهری در یمن متهم است. عربستان سعودی در دو سال گذشته توانسته بود از محقق شدن درخواست کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل برای انجام بررسی‌های مستقل در این منطقه جلوگیری کند. چندین رسانه در هفته اخیر نامه ای را افشا کردند که در آن پادشاهی عربستان تهدید کرده است این اقدام اعضای شورای حقوق بشر را که به طرح پیشنهادی کانادا و اتحادیه اروپا رای داده‌اند، تلافی می‌کند.

انتهای پیام/

گروه تحقیقاتی حقوق بشر سازمان ملل به یمن اعزام می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار