همزمان با شب تاسوعا،

تجمع باشکوه عزاداران حسینی در امامزاده سلطان سیدمحمد(ع) قزوین

هزاران شهروند قزوینی در شب تاسوعای حسینی در قالب دسته جات و هیات های مذهبی با حضور در آستان مقدس امامزاده سلطان سید محمد(ع) به عزاداری مشغولند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،صحن و سرای آستان امامزاده سلطان سیدمحمد (ع) و خیابان های منتهی به آن هم اکنون مملو از عزاداران و عاشقان حسینی است که اشک ریزان به نوحه خوانی، زنجیرزنی و سینه زنی مشغول بوده و شور و حال حسینی را به نمایش گذاشته اند.

حضور عزاداران حسینی در قزوین در امامزاده سلطان سید محمد (ع) همزمان با شب تاسوعا براساس یک آئین سنتی صورت می گیرد.

بخشی از عاشقان حسینی نیز در آستان مقدس امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا (ع) قزوین حضور دارند و در این مکان مقدس به سینه زنی و عزاداری مشغول هستند.

بسیاری از مردم قزوین نیز در طول مسیرهای عزاداری، مشغول توزیع نذورات و پذیرایی از عاشقان حسینی هستند.

70 ایستگاه صلواتی در سطح شهر قزوین نیز در کنار سایر دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) که به صورت خود جوش در خدمت عزاداران حسینی هستند مشغول پذیرایی از سوگواران هستند.

مراسم عزاداری شب تاسوعا همچنین در دیگر امامزاده ها، هیات های مذهبی، تکایا و حسینیه های مختلف قزوین و دیگر شهرهای استان با حضور گسترده و پرشور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حال برگزاری است.

مراسم عزاداری روز تاسوعا و شب عاشورا نیز با اجتماع عظیم مردم مومن قزوین در قالب گروه ها و دسته جات مذهبی فردا و پس فردا در خیابان شهدا (سپه) و آستان مقدس امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار می شود.

تجمع بزرگ عزاداران قزوینی نیز روز عاشورا نیز در کنار مراسم های مختلف سوگواری این روز در خیابان شهدا برگزار خواهد شد.

 

تجمع بزرگ عزاداران قزوینی نیز روز  تاسوعا و عاشورای حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.