حیدر العبادی: هدف از تسلط بر گذرگاه‌های مرزی کردستان مقابله با فساد است

نخست‌وزیر عراق هدف دولت این کشور از تسلط بر گذرگاه‌های مرزی کردستان را جلوگیری از قاچاق و مقابله با فساد عنوان کرد.

حیدر العبادی: هدف از تسلط بر گذرگاه‌های مرزی کردستان مقابله با فساد استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از تلویزیون الحدث، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق گفت: هدف از تسلط بر گذرگاه های مرزی کردستان جلوگیری از قاچاق و مقابله با فساد است.

همچنین سعد الحدیثی، سخنگوی دولت عراق اعلام کرد، بغداد برای اعمال حاکمیت دولت مرکزی بر همه گذرگاه های مرزی منطقه کردستان جدی است.

وی گفت: پروازهای داخلی بین دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه با دیگر فرودگاه های عراق ادامه پیدا خواهد کرد.

لازم به ذکر است اتباع خارجی حاضر در اقلیم کردستان عراق در پی نگرانی‌ها از پیامد‌های همه پرسی (همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان از عراق)، برای خروج از این منطقه به فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه هجوم آوردند.

دستور دولت عراق در تعلیق پرواز‌های ورودی به فرودگاه‌های منطقه کردستان عراق و خروجی از آن، از امروز به اجرا در می‌آید. فرودگاه‌های دو شهر اربیل و سلیمانیه شاهد ازدحام شدید اتباع خارجی برای ترک اقلیم کردستان عراق است.

محاسبات و پیش بینی‌های مقامات کردستان عراق درباره همه پرسی با آنچه که پیش آمد مطابقت نداشت، به گونه‌ای که فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه شاهد ازدحام شدید اتباع خارجی بودند که خواستار ترک این منطقه هستند.

چندین کشور از اتباع خود خواسته بودند منطقه کردستان عراق را پیش از روز جمعه، موعد اجرای دستور تعلیق پرواز‌ها که بغداد آن را صادر کرد و شرکت‌های هواپیمایی بین المللی با آن موافقت کردند، ترک کنند.

پیش از این حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، تاکید کرده بود مقامات بغداد با نیروی قانون اساسی، تسلط خود را بر تمامی مناطق کردستان این کشور اعمال خواهد کرد.

این در حالی است که جنبش تغییر، مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان (که دوران ریاستش به سر آمده است) را مسئول بحران دانست و تاکید کرد کردستان عراق آماده تحمل ماجراجویی‌های جدید از سوی بارزانی نیست.

از سوی دیگر، ترکیه کار را یکسره کرد و تنها اجازه صادرات نفت دولت عراق را از طریق خاک خود داد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
مرگ بر داعش
آخرین اخبار