ازآفاز فرایند ثبت نام تاکنون؛

ثبت نام ۴ هزار زائر خوزستانی در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت خوزستان از ثبت نام ۴ هزار زائر خوزستانی در سامانه سماح برای اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر حویزاوی، مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه بیش از ۳۲۰ دفتر خدماتی کار ثبت‌نام زائران را آغاز کردند، بیان داشت: تاکنون حدود ۴ هزار نفر در خوزستان و در کشور بیش از ۵ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه سامانه سماح شکل گرفته، تصریح کرد: برای پاسخ به نیاز مردم و ثبت‌نام زائران علاوه بر ظرفیت حج و زیارت از ظرفیت دفاتر خدمات پستی، پیشخوان دولت و دفاتر خدماتی موجود در منطقه آزاد استفاده می‌شود.

حویزاوی اذعان داشت: دفاتر کنسولگری عراق نیز در شهرستان‌های اهواز، آبادان و دشت‌آزادگان مستقر می‌شود، همچنین هماهنگی‌های لازم با کشور عراق صورت گرفته است.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان افزود: زائران اربعین حسینی تنها از طریق دفاتر پستی و سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا بتوانیم پاسخ‌گوی زوار باشیم، اگر زائران از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کنند از خدمات بیمه و پزشکی برخوردار می‌شوند.

ناصر حویزاوی با اشاره به حادثه تلخ تروریستی حله و بیمه نبودن زائران این حادثه اظهار کرد: زائران فریب افرادی که به صورت آزاد زوار را عبور می‌دهند را نخورند.

وی با بیان اینکه آدرس دفاتر مورد اطمینان پس از دهه اول محرم اطلاع رسانی می‌شود، گفت: بازه زمانی صدور ویزا بیش از 72 ساعت به طول نمی‌انجامد اما ممکن است در ایام نزدیک به اربعین حسینی و ازدحام زائران زمان بیش تری طول می‌کشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار