گرامیداشت شهدای مهندسی و تخریب در یاسوج برگزار شد

سی و هشتمین مراسم خاطره گویی دفاع مقدس با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مهندسی و تخریب در جنگ در یاسوج برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سی و هشتمین مراسم خاطره گویی دفاع مقدس با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مهندسی و تخریب در جنگ در یاسوج برگزار شد.

این مراسم با شکوه خاطره‌گویی با همکاری این دفتر و کنگره سرداران شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته دفاع مقدس و همزمان با ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) در محل کنگره شهدای استان برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از رزمندگان استان و به ویژه نیروهای عضو گردان‌های مهندسی و تخریب در جنگ حضور داشتند سردار بوعلی فرمانده سپاه فتح استان به ایراد سخنرانی پرداخت.

فرمانده سپاه فتح استان در این سخنرانی با تجلیل از ایده برگزاری چنین همایشی آن را مقدمه‌ای برای گردآوری خاطرات تخریب چی‌ها در جنگ خواند و اظهار داشت: باید در ثبت خاطرات شتاب کرد چرا که معلوم نیست فردا روز کدام یک از ما زنده باشد.

سردار بوعلی به اهمیت و نقش حساس تخریب چی‌ها در جنگ اشاره کرد و گفت: تخریب چی‌ها در جنگ می‌دانستند راهی که می‌روند برگشتی ندارد و هر لحظه امکان شهادت وجود دارد ولی باز هم با عشق و علاقه راه خودشان را انتخاب می‌کردند .

در ادامه این مراسم آقایان عبدالخالق خرسندیان، برزو ویسی‌پور و هومان جعفری‌پور از بچه‌های تخریب‌چی زمان جنگ به روایت‌گری از آن دوران پرداختند.

عدم آموزش کافی و کمبود امکانات به همراه عشق و علاقه به این کار از جمله مواردی بود که در خاطرات این رزمندگان موج می زد.

از نکات زیبا در این مراسم خاطرات هومان جعفری‌پور مسئول آموزش تخریب چی‌ها بود که بعد از صحبت کردن در مورد نحوه شهادت یکی از همرزمانش بغضش ترکید و شروع به گریه کردن کرد و نتوانست ادامه دهد.

همچنین در این مراسم به مناسبت ایام محرم برنامه مداحی اجرا شد و دو تن از شاعران استان اشعاری را در مورد دفاع مقدس و حادثه کربلا قرائت کردند.

انتهای پیام/غ

 خاطره گویی رزمندگان تخریب چی دفاع مقدس همراه بغض و گریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.