حمله خرس به مرد آبدانانی

مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان از حمله خرس به پیرمرد آبدانانی در ارتفاعات کبیرکوه خبر داد.

 به گــزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، نصرت الله علیزاده اظهار کرد: این پیرمرد 67 ساله از عشایر منطقه تختان در منطقه جنگلی کبیرکوه هنگام تالیف گوسفندان مورد حمله یک قلاده خرس قرار گرفت و از ناحیه کتف، کمر و دست مجروح شد.


وی گفت: خبر این حادثه توسط یکی از عشایر به مرکز فوریت های پزشکی آبدانان منعکس شد و بلافاصله گروهی از نیروهای این مرکز به منطقه کوهستانی کبیرکوه حد فاصل روستای تختان اعزام و فرد حادثه دیده را پس از احیا و انجام عملیات مقدماتی پزشکی به پائین کوه منتقل کردند.


مسئول شبکه بهداشت و درمان آبدانان اضافه کرد: این دامدار آبدانانی برای معاینات و مداوا به مراکز درمانی ایلام منتقل شده است.


گفتنی است در سال های گذشته و در فصل پائیز و ثمردهی درختان بنه و برداشت عسل طبیعی تعدادی از عشایر، کارگران فصلی و دامداران شهرستان آبدانان در کوههای کبیرکوه و دینارکوه مورد حمله خرس و دیگر جانوران وحشی قرار گرفته اند.


پلنگ، گربه وحشی، خرس قهوه ای، کفتار راهرا، گرگ، روباه، شغال، خدنگ، سمور، سنجاب ایرانی، سمور سنگی، سمور جنگلی، خارپشت، خرگوش، گراز، کل و بز و قوچ و میش وحشی پستاندارانی هستند که در زیستگاه های این شهرستان زندگی می کنند.

 

انتهای پیام/ع

زخمی شدن مرد آبدانانی در اثر حمله خرس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دهلران
۱۰:۲۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
سلام
همشهری انشااله زود خوب بشی،
مسؤلین رسیدگی کنند تا دوباره شاهد این گونه اتفاقات نباشیم