تولید محصول سالم با مدیریت مزرعه و مبارزه بیولوژیک

مدیریت صحیح مزرعه در تغذیه و مبارزه بیولوژیک، رمز موفقیت کشاورزان در تولید محصول سالم برنج است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسن رزاقی مدیر جهاد کشاورزی بابلسر در کارگاه آموزشی تولید محصول سالم در کشت مجدد و پرورش رتون که در روستا‌های شهرستان بابلسر برگزار شد، گفت: یکی از مواردی که در کشت مجدد برنج مطرح است، مبارزه با آفت ساقه خوار برنج است که کشاورزان با مدیریت درست مزرعه در تغذیه و مبارزه بیولوژیک می‌توانند در این امر موفق باشند.


وی افزود: استفاده از کود پتاس و سیلیس در مقاومت گیاه نسبت به آفات و بیماری‌ها و مدیریت مصرف اوره در کنترل آفات در زراعت برنج بسیار موثر است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر بیان کرد: تعدادی از کشاورزان با کشت شبدر و با استفاده از باکتری‌های تثبیت کننده ازت به عنوان جایگزین اوره موفق بودند.


رزاقی درباره کنترل آفت ساقه خوار برنج گفت: استفاده به موقع از زنبور تریکوگراما در زمان تخم ریزی ساقه خوار برنج بسیار مهم بوده و کشاورزان با کنترل مزرعه و استفاده به موقع در کنترل این آفت موفق بوده اند.


وی افزود: شهرستان بابلسر دارای ۱۴ هزار و ۳۶۳ هکتار شالیزار است که ۱۲ هزار و ۵۰۷ هکتار آن به ارقام محلی و یک هزار و ۸۵۶ به ارقام پرمحصول اختصاص دارد.


انتهای پیام/ع


مدیریت مزرعه و مبارزه بیولوژیک از عوامل تولید محصول سالم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.