بیاد شهدای جهادگرجنوب کرمان؛

سنگرسازان بی سنگر در جیرفت

شانزدهمین همایش سنگر سازان بی سنگر در جنوب کرمان برگزار شد.

سنگرسازان بی سنگر در جیرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید یعقوب موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان صبح امروز در همایش سنگر سازان بی سنگر ضمن تسلیت بمناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع)و یاد هفته دفاع مقدس گفت:تاریخ ایران رشادت ها و فداکاری های شهیدان انقلاب و دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد و امنیتی که درکشور است حاصل سلحشوری فرزندان جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به رفراندوم اخیر کشور عراق افزود:جدایی طلبان در عراق تحت سلطه کشور آمریکا هستند.

موسوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همرزمان خود گفت: توفیق داشتم دوشادوش آن بزرگمردان در سنگر رزم باشم.

همچنین در ادامه بیگ زاده مدیر کل استاندارد استان کرمان نیز ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت عرض کرد و با بیان جمله از مقام معظم رهبری افزود:زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی گفت:جهت تکریم و یاد بود شهیدان باید نام تمام شهدارا با افتخار اسم ببریم و گرامی بداریم یاد و خاطر آن عزیزان را، وی گفت: ما مدیون شهدا هستیم شهدا رفتند تا مابمانیم.

بیگ زاده گفت :تقارن زیبای هفته دفاع مقدس با تاسوعا و عاشورا را گرامی می داریم و تصریح کرد :شباهت زیادی بین دفاع مقدس و عاشورا وجود دارد. وجه مشترک هر دو واقعه دفاع از اسلام ،حفظ ارزشها و رویارویی با دشمنان است. رهبری هر دو جریان را اولاد پیغمبر برعهده داشتند و هردوکانون محبت الهی هستند.

وی از صبر و شکیبایی مادران و همسران شهدا گفت و افزود:پایداری و صبوری مادران و همسران شهدا جلوه ای از صبوری از حضرت زینب (س)بود. و دست مادران شهید را می بوسیم ، این زنان دلیر در میدان جنگ جنگ هم کار زنانه کردند هم کار مردانه .

وی از شهید مدافع حرم شهید محسن حججی یاد کرد و افزود:شهادت این شهید تعصی از واقعه کربلا ست.

مدیر کل استاندارد استان کرمان در خصوص جنگ تحمیلی تصریح کرد: در قرن بیستم ۳۰۰ جنگ رخ داده است .قرن بیستم ٬ قرن جنگ های ویرانگر بود.که در این جنگ ها مجموع ۲۵۰ میلیون نفر جان خود را ازدست دادند.

وی به نقش جهاد سازندگی در جنگ اشاره کرد و افزود: جهاد سازندگی در دوران جنگ کارهای فوق العاده ای انجام داد وقدم به قدم همراه همرزمان جنگ گام بر می داشت.و با بیان جمله ای از امام راحل گفت: نقش جهاد سازندگی کمتراز نیروهای جنگ نبود.

بیگ زاده اظهار کرد: جهاد سازندگی در هشت سال دفاع مقدس ۵۲۰هزار نفر شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرد که ۲۹ هزار نفر از آنها شهدای پشتیبانی جهاد سازندگی جنوب کرمان بودند. و همچنین جهاد سازندگی جنوب کرمان یک هزار جانباز و ۱۴ آزاده را نیز تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی در پایان از برگزاری یادواره شهدای مهندسی جنگ، جهاد سازندگی با حضور حاج قاسم سلیمانی در پایان سال جاری خبر داد.
انتهای پیام/ح

یادواره شهدای مهندسی جنگ به زودی درکرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار