فرماندار رزن:

کاهش نرخ بیکاری در رزن

فرماندار رزن گفت: نرخ بیکاری در شهرستان رزن از 12.5 درصد در سال 93 به 8.4 درصد رسیده است.

کاهش نرخ بیکاری در رزنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فتحعلی حسینی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان رزن از ایجاد اشتغال برای 5600 نفر در شهرستان رزن در پنج ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: این میزان اشتغال طبق آمار تامین اجتماعی شهرستان رزن اعلام شده است.

وی معیار اصلی ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان رزن بیمه شدن افراد در تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: طبق آمار اداره تامین اجتماعی رزن در سال 93 در سطح شهرستان بیش از 860 شغل ایجاد شده که این تعداد در سال 94 یک‌هزار و 537 شغل، در سال گذشته یک‌هزار و 200 شغل و در پنج ماهه سال جاری بیش از 560 شغل پایدار بوده است.

فرماندار شهرستان رزن افزود: آمار اشتغال شهرستان رزن بر اساس آمار تامین اجتماعی است بنابراین شاغلانی که در سامانه تامین اجتماعی ثبت نشده، در این آمار نیامده است.

وی با بیان اینکه در صورت اضافه کردن این تعداد به آمار بیمه شدگان، اشتغال ایجاد شده بالا خواهد رفت، از کاهش نرخ بیکاری در شهرستان رزن خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در سال 93 بیش از 12.5 درصد بود که این میزان امسال به 8.4 درصد رسید.

حسینی با عنوان اینکه در سه سال گذشته 4 هزار و 10 شغل در شهرستان رزن ایجاد شده است  افزود: نسبت بیکاری در شهرستان رزن نسبت به استان کم است.

وی ادامه داد: در شهرستان رزن 28 واحد تولیدی بزرگ با اشتغالزایی برای یک‌هزار و 328 نفر، 4411 واحد خدماتی و تولیدی خرد و متوسط با اشتغالزایی برای 2 هزار و 27 نفر، یک‌هزار و 300 واحد صنایع دستی با اشتغالزایی برای یک‌هزار و 500 نفر، 278 واحد کشاورزی (گلخانه ـ پرورش دام بزرگ، کوچک، زنبورعسل و تولید محصولات کشاورزی و سایر) با اشتغالزایی 15 هزار و 1933 نفر در حال فعالیت است.

فرماندار رزن با بیان  اینکه توسعه تولید داخلی در راستای رونق اشتغال نقش موثری دارد گفت: ترویج استفاده از کالای داخلی منجر به افزایش تولید شده و در نتیجه ایجاد اشتغال را در پی خواهد داشت. 

انتهای پیام/ص.ف

کاهش نرخ بیکاری در شهرستان رزن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.