سرلشکر باقری در نشست خبری با رئیس ستاد ارتش عراق:

جمهوری اسلامی تغییر جغرافیای عراق را نمی‌پذیرد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست خبری با حضور عثمان الغانمی رئیس ستاد ارتش عراق تاکید کرد ایران جدا شدن بخشی از عراق را مورد قبول نمی‌داند.

جمهوری اسلامی تغییر جغرافیای عراق را نمی‌پذیردبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست خبری با رئیس ستاد ارتش عراق گفت: بنده پیروزی‌های ارتش و ملت عراق و پاکسازی این کشور از لوث وجود تروریست‌های تکفیری را تبریک می‌گویم و در دیداری که با رئیس ستاد ارتش عراق داشتم بر ادامه حمایت‌های بی‌دریغ ایران از دولت، ارتش، حشدالشعبی و حاکمیت عراق تاکید کردند.

وی ادامه داد: دو کشور مواضع مشترکی در عدم پذیرش همه پرسی در شمال عراق دارند و ما تغییر جغرافیای عراق و جدا شدن بخشی از این کشور را مورد قبول نمی‌دانیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران عراق یکپارچه و واحد را به رسمیت می‌شناسد و مرزهای مشترک ایران با عراق همانطور که نخست‌وزیر عراق گفت مرزهای قانونی کنونی است و ما هیچ حاکمیتی را برای احزاب و گروه‌ها در شمال عراق قائل نیستیم و این موضوع مورد نظر نیروهای مسلح دو طرف است.

سرلشکر باقری تصریح کرد: دوستان عراقی ما فردا قرار است از مرزهای مشترک دو کشور از سمت ایران بازدید کرده و ما آمادگی خود برای هرگونه همکاری اعلام کردیم.

در ادامه عثمان الغانمی رئیس ستاد ارتش عراق گفت: ما در این دیدار درباره همکاری نظامی بین دو کشور و هماهنگی‌های لازم در این شرایط بحرانی و حساس و همچنین تامین مرز دو کشور صحبت کردیم و امیدواریم به یکسری توافقت درباره امنیت مرزها و همچنین مبادله اطلاعات و هماهنگی برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاصله
۱۱:۳۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
داعش با همکاری ایران و عراق در حال نابود شدن است
آخرین اخبار