امارات، اردن و مصر از لغو پروازها به منطقه کردستان عراق خبر دادند

کشورهای امارات، اردن و مصر نیز بنا به درخواست بغداد، به تحریم هوایی اقلیم کردستان عراق پیوستند.

امارات، اردن و مصر از لغو پروازها به منطقه کردستان عراق خبر دادندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روداو، کشورهای امارات، اردن و مصر نیز به درخواست بغداد به تحریم هوایی اقلیم کردستان عراق پیوستند. «دُبی‌فلای» اعلام کرد همه پروازها به مقصد اربیل و برعکس، را از روز شنبه لغو خواهد کرد. از سوی دیگر دو منبع آگاه از «ایجپت‌ایر» متعلق به مصر نیز اعلام کردند این شرکت هواپیمایی از روز جمعه، پروازها به مقصد اربیل و از اربیل به مقصد این کشور را لغو خواهد کرد.

همچنین، اردن نیز اعلام کرد همه پروازها به مقصد اربیل و سلیمانیه عراق را از ساعت 18 روز جمعه لغو می‌کند.

پیش‌تر دولت عراق از تعلیق پروازها از فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه خبر داده بود. شرکت هواپیمایی عراق همچنین از کشورهای دیگر خواسته بود همه پروازهای خود را به مقصد اقلیم کردستان لغو کنند. این درخواست بغداد پس از آن صورت گرفت که مقامات کردستان عراق ضرب‌الاجل دولت مرکزی را برای واگذاری کنترل فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های هوایی به بغداد رد کردند.

بغداد پس از برگزاری همه‌پرسی غیرقانونی جدایی کردستان عراق به مقامات این کشور 72 ساعت فرصت داد تا کنترل فرودگاه‌ها و مرزها را به دولت مرکزی عراق واگذار کنند.

پیش از اردن، امارات و مصر کشورهای ایران و ترکیه بنا به درخواست بغداد، مرزهای هوایی خود را بر روی اقلیم کردستان عراق بسته بودند. از سوی دیگر، شرکت هواپیمایی الشرق الاوسط نیز اعلام کرده بود برخی از پروازهای این شرکت به مقصد کردستان عراق و برعکس، لغو خواهند شد.

این در حالی است که قطر اعلام کرده است تا زمانی که مسیر هوایی منطقه کردستان عراق باز است و مشکل امنیتی وجود نداشته باشد، پروازها ا این کشور به اقلیم کردستان ادامه خواهند یافت.

مقامات کردستان عراق روز دوشنبه، علی‌رغم هشدارها و مخالفت‌های بین‌المللی، همه‌پرستی جدایی این منطقه از عراق را برگزار کردند. تاکنون تنها رژیم صهیونیستی از اقدام مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، حمایت کرده است. کشورهای منطقه و جهان جدایی کردستان عراق را در این برهه زمانی به نفع خاورمیانه و کردهای عراق نمی‌دانند؛ به ویژه آنکه ارتش عراق اخیراً پیروزی‌های ارزشمندی را در برابر داعش کسب کرده است و این کشور در آستانه پیروزی کامل بر این گروه تروریستی قرار دارد.

 

انتهای پیام/

تحریم هوایی کردستان عراق توسط کشورهای منطقه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار