پاکسازی حریم مدارس از عرضه‌کنندگان موادمخدر

جانشین رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر بردسیر گفت: حریم مدارس از خرده فروشان و عرضه‌کنندگان موادمخدرپاکسازی می شود.

پاکسازی حریم مدارس از عرضه‌کنندگان موادمخدربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حمزه وفایی، جانشین رییس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بردسیر گفت: پاکسازی حریم مدارس از خرده فروشان و عرضه کنندگان موادمخدر در این محیط ها از اولویت های مهم این شورا است که در این راستا تا شعاع 500 متری اطراف محیط های آموزشی را بررسیکرده تا مشاغلی که احتمال آلودگی را دارند، شناسایی و به دستگاه های مربوطه معرفی شوند.


وی افزود: یکی از کانون های مهم پیشگیری، حوزه فرهنگ پیشگیری محیط های آموزشی است و اگر برنامه ریزی مناسبی در محیط آموزشی داشته باشیم، قطعا با هم افزایی، کارکرد موثرتری را خواهیم داشت.


وفایی تصریح کرد: امروزه در دنیا یکی از کانون های هدف و موثر برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، محیط های آموزشی است که بر اساس سیاست های کلی نظام و همچنین سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، یکی از آنها کانون های آموزشی است.


وی با اشاره به اولویت اول شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در این راستا گفت : هدف جدی در خصوص پیشگیری از مصرف مواد مخدر، محیط های آموزشی است و اگر روزی بتوانیم ادعا کنیم که محیط های آموزشی ما عاری از مواد مخدر است، گام بزرگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر برداشته ایم.


وفایی درخواست مطالبه گری از سازمان ها برای کمک به این موضوع کرد و گفت: بطوریکه مدیران مدارس یا مسئولین دانشگاهی اگر مکانی در نزدیکی محیط آموزشی که باعث آلودگی دانشجویان و یا دانش آموزان می گردد، شکایت و به ما اعلام کنند.


وی ایجاد تشکل های دانشجویی و دانش آموزی را موثر دانست و افزود: دانشگاه ها زمینه ایجاد تشکل های دانشجوی جهت اجرای کارهای فرهنگی در راستای مبارزه با موادمخدر را بر عهده بگیرد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار