سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی؛

تشرف 3 میلیون زائر اربعین حسینی از پایانه های رسمی کشور به کربلا

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: پیش بینی می شود امسال 3 میلیون زائر در ایام اربعین حسینی به کربلا مشرف شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهریار حیدری، سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی بیان داشت: پیش بینی می شود در ایام اربعین حسینی امسال حدود 3 میلیون زائر از 4 پایانه رسمی شلمچه، چذابه، مهران و خسروی راهی نجف اشرف و کربلای معلی شوند.

وی تصریح کرد: هم اکنون زیرساخت های مهم در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی کشور در حال آماده سازی است و تا پیش از شروع حرکت کاروان های زائران آماده بهره برداری خواهد شد.

حیدری در ادامه افزود: بسته های مورد نیاز زائران برای سفر به عراق اعم از خدماتی، ایمنی و شرایط کشور عراق تهیه شده و هنگام خروج زائران توزیع می شود.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه هماهنگی لازم بین بخشی در 3 استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه برای پذیرایی و خدمت رسانی به زائران انجام شده اظهار داشت: امسال با تجهیز و پشتیبانی وسیع تر در مقایسه با اربعین سال گذشته مشکلات کم تری خواهیم داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: هماهنگی لازم با مسئولان و مقامات عراقی برای خدمت رسانی به زائران ایرانی انجام شده است.

وی به زائران اربعین تاکید کرد به هیچ وجه بدون ویزا و گذرنامه معتبر به پایانه های مرزی مراجعه نکنند، چون از خروج این دسته از زائران جلوگیری خواهد شد.

شهریار حیدری اذعان داشت: براساس توافق های انجام شده، مسئولان مرزی 2 کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق از تردد زائران اربعین حسینی جلوگیری می کنند و به هیچ وجه اجازه ورود به عراق داده نخواهد شد.

وی به زائران اربعین توصیه کرد برای صدور روادید به دفاتر زیارتی مجاز مراجعه کنند و مرز خروجی خود را مشخص نمایند.

حیدری خاطرنشان کرد: زائران مشتاق اربعین حسینی باید از هم اکنون مراحل ثبت نام در سامانه سماح را طی کنند و کارهای اداری را به روزهای آخر منتهی به اربعین حسینی موکول نکنند.

انتهای پیام/گ

پیش بینی تشرف 3 میلیون زائر به کربلای معلا در ایام اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.