معاون هماهنگ کننده انتظامی:

مشاوره و مددکاری نقطه تماس مردم با پلیس و مصداق واقعی یار مهربان است

معاون هماهنگ کننده انتظامی سیستان وبلوچستان مشاوره و مددکاری در نیروی انتظامی را نقطه تماس مردم با پلیس و مصداق واقعی یار مهربان دانست.

مشاوره و مددکاری نقطه تماس مردم با پلیس و مصداق واقعی یار مهربان استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سرهنگ غلامرضا جعفری در کارگاه آموزشی مشاوران و مددکاران اجتماعی استان ضمن تسلیت ایام محرم الحرام اظهار داشت : قیام ابا عبدلله الحسین(ع) پیام و عبرت های زیادی دارد و ما باید با الگوگیری و سرمشق گرفتن از این نهضت الهی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گام برداریم .

وی افزود : افراد زیادی در زمان قیام امام حسین(ع) بودند که علی رغم هدایت های روشنگرانه این امام همام باز هم به دنبال دنیا طلبی رفتند و در کربلا این حادثه عظیم را به وجود آوردند و در زمان حال نیز چنین افرادی وجود دارند و دست به کشتار مردم بی گناه می زنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد:امام حسین (ع) درباره این گونه افراد می فرماید: مردم بندگان دنیا هستند و دین لق لقه ی زبانشان است و هنگامی به دنبال دین می روند که معیشت آنان برقرار باشد و اما زمانی که به بلا آزموده می شوند، دین داران اندک خواهند شد.

سرهنگ جعفری با اشاره به اینکه گروه زیادی دعوت امام حسین (ع) را برای جهاد راه خدا لبیک نگفتند، بیان داشت: در قیام عاشورا بعضی افراد از میان راه و بعضی دیگر شبانه و برخی نیز در ظهر روز عاشورا از آنجایی که دنیا طلب و دچار ضعیف ایمان بودند فرار کردند و تنها 72 نفر از یاران با وفای امام حسین(ع) آن را یاری کردند و این گونه در تاریخ اسلام جاودانه شدند.

معاون هماهنگ کننده انتظامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: چون حادثه عاشورا یک نهضت الهی و با انگیزه احیاء دین اسلام و سنت رسول اکرم(ص) بود برای همیشه در جهان جاودانه شد و باعث احیاء فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر شد.

این مقام انتظامی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نیروی انتظامی ادوار مختلفی را طی کرده تا به یک پلیس جامعه محور تبدیل شود ، اظهار داشت:نیروی انتظامی قبل از انقلاب اسلامی اقتدار خود را با تحکم و زور به دست می آورد و در خدمت حکام ظالم و ستمکار بود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد انقلابی یک دوره گذرا همراه با تغییر و تحول ساختاری را سپری کرد و اقتدار خود را در مشروعیت و اعتماد مردم به دست آورد.

وی ادامه داد: با شکل گیری معاونت اجتماعی در بدنه و ساختار نیروی انتظامی اقدامات و ماموریت های پلیس به سوی کارهای مشارکتی سوق پیدا کرد تا تولید امنیت در جامعه با محوریت خود مردم تامین شود.

سرهنگ جعفری امنیت را یک تولید اجتماعی که در نتیجه کارکرد دستگاه ها و مشارکت همه جانبه مردم حاصل می شود تعریف کرد و اظهار داشت: مردم زمانی با اقدامات و ماموریت های پلیس همکاری و مشارکت می کنند که به پلیس اعتماد داشته باشند و این اعتماد با عملکرد مثبت و خدمات مطلوب و مردم محور ایجاد می شود.

این مقام انتظامی بیان داشت: بالاترین و بهترین روش اعتماد سازی در بین مردم از طریق مراکز مشاوره و مددکاری می باشد چون این مرکز نقطه تماس مردم با پلیس و مصداق واقعی یار مهربان مردم می باشد.

معاون هماهنگ کننده انتظامی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از آنجایی که مشاوران و مددکاران اجتماعی نیروی انتظامی دارای روحیه نرم و لطیف هستند می توانند با ارتباط موثر با اقشار مختلف جامعه در کاهش آسب های اجتماعی گام بردارند و زمینه اعتماد سازی مردم به پلیس را فراهم کنند.

وی امنیت ایجاده شده به صورت مکانیکی و فیزیکی و با توسل به زور و قوه قهریه را یک امنیت شکننده و مقطعی برشمرد و گفت: اگر امنیت با مشارکت خود مردم تامین شود امنیتی پایدار و زمینه ساز پیشرفت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می شود.

این مقام انتظامی با اشاره به سخن گهر بار فرمانده معظم کل قوا که مردم باید برای تولید امنیت به کمک نیروی انتظامی بیایند، تصریح کرد:مشاوران و مددکاران باید فرهنگ خیرین امنیت ساز را در جامعه نهادینه کنند تا از این ظرفیت عظیم در راستای برقراری نظم و امنیت جامعه استفاده شود.

معاون هماهنگ کننده انتظامی سیستان و بلوچستان در پایان افزود: با توجه به اینکه حاشیه نشینی در شهر زاهدان گسترده شده است، مشاوران و مددکاران اجتماعی می بایست با انجام برآورد اجتماعی و نیاز سنجی متناسب با جرایم و آسیب ها نسبت به برگزاری کلاس های آموزش همگانی اقدام تا از بروز جرایم و آسیب های اجتماعی جلوگیری شود و احساس امنیت در بین شهروندان افزایش یابد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار