مهاباد؛

تداوم روند کاهشی تراز دریاچه ارومیه

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه : تراز آب دریاچه ارومیه نسبت به هفته گذشته پنج سانتی متر دیگر کاهش یافته است.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، فرهاد سرخوش علت اصلی کاهش تراز دریاچه ارومیه در سه ماه گذشته را تبخیر بالای آب و کاهش 36 درصدی بارندگی ها دانست و گفت: حوضه آبریز دریاچه ارومیه در سال آبی جاری با بارش 205 میلی متر، یکی از کم بارش ترین حوضه های آبریز کشور به ثبت رسیده و این امر در احیا دریاچه تاثیر نامطلوب گذاشته است.تداوم روند کاهشی تراز دریاچه ارومیه
وی افزود : میزان مساحت فعلی دریاچه ارومیه یکهزار و 734 کیلومتر است ، که نسبت به هفته گذشته نزدیک به 266 کیلومتر کاهش را نشان می دهد.


رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود : همه ساله رها سازی آب سدها با هدف کمک به احیای دریاچه ارومیه در آذر ماه صورت میگیرد که امیدواریم با بارندگی در فصل پاییز امسال این میزان از حق آبه‌ی دریاچه ارومیه به موقع رها سازی شود .


سرخوش گفت: دریاچه ارومیه یک حوزه آبی بسته است که آب آن از محل بارش مستقیم و روان آب ورودی از آب راهه ها و رودخانه ها به عنوان منابع آب ورودی به دریاچه تامین می شود.


وی تاکید کرد: با توجه به خشکسالی رخ داده در منطقه، اگر طرح های احیای دریاچه ارومیه به موقع اجرا نمی شد، اکنون پهنه آبی به نام دریاچه ارومیه وجود نداشت.
انتهای پیام/ع


کاهش تراز آبی دریاچه ارومیهنسبت به هفته گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.