اجرای برنامه های تاسوعا وعاشورا درکردستان به همت ۵۹۱ مداح

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان گفت: برنامه های ایام تاسوعا و عاشورا به همت ۵۹۱ مداح و نوحه خوان و بیش از ۴۳۰ مبلغ و مبلغه در هیئت های مذهبی شهری و روستای استان برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛نورعلی خزایی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم الحرام گفت:در ایام محرم امسال شورای هیئات مذهبی اقدام به توزیع اقلام فرهنگی از جمله تعداد ۲۲۰ جلد کلام‌الله مجید در هیئات محوری و پرچم و اقلام فرهنگی ویژه محرم کرده است.

وی برنامه‌های محوری هیئات مذهبی محرم سال جاری را قرآن و عترت ذکر کرد و افزود: ۶۱۰ هیئت مذهبی استان کردستان با حضور ۵۹۱ مداح و نوحه‌خوان و بیش از ۴۳۰ مبلغ و مبلغه در هیئات مذهبی شهری و روستایی برنامه‌های ایام تاسوعا و عاشورا را برگزار می‌کنند.

وی رعایت وقت و حقوق شهروندان در اماکن عمومی ساعات مندرج در مجوز را مورد تاکید دسته‌های عزاداری قرار داد و اظهارداشت: مجوزهای شبانه در ساعات مشخص و مجوزهای تاسوعا و عاشورا نیز به نماز ظهر ختم می‌شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان ضمن قدردانی از تلاش مسوولان هیئات مذهبی و خدمتگزاران فرهنگ عاشورایی حضور یکپارچه و پرشور در نماز ظهر عاشورا را خواستار شد  وگفت:  عزا، ماتم، سیاهپوشی و پخش نذورات برگرفته از شعر محتشم کاشانی «باز این چه شورش است که در خلق عالم است؛ باز این چه نوحه و چه عذاب و چه ماتم است».

خزایی اضافه کرد: حرکت هیئات مذهبی همراه با بیرق و پرچم و سینه‌زنی و عرض ارادت نشانه صبر و شکیبایی در ماتم و سوگ و معصیت در سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) است که با هدف همدردی و اظهار ناراحتی و حزن در مسائل اهل بیت و بزرگان دین انجام می‌گیرد.

وی طرفداری از شهیدان و شهدای کربلا را مهم‌ترین وظیفه هیئات مذهبی دانست و بیان کرد: حقانیت نهضت امام حسین(ع) برضد طاغوتیان و ستمگران و فراموش نشدن واقعه عظیم عاشوراست و عزاداری ایام عاشورا فریاد ستمدیدگان برعلیه ستمگران و ظالمان است و باید شاهد حضور بیشتر جوانان در هیئات مذهبی باشیم.

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان ایثارگری ها، استقامت‌ها و شجاعت‌ها را درس‌هایی از عاشورا بیان و اضافه کرد: این برای ارائه الگو به نسل‌های آینده و انسان‌های آزادیخواه و همه نسل‌های بعدی که در برابر ستم و ستمگران ساکت ننشستند درسی مهم و ضروری است.

انتهای پیام/م

منبع:مهر

برگزاری ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور ۵۹۱ مداح و نوحه‌خوان در هیئات مذهبی کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.