شهردار قم:

شهیدان اسطوره‌های همیشه زنده و جاودان هستند/خانه موزه بایدجلوه‌گر فرهنگ ایثار و شهادت باشد

سقائیان‌نژاد گفت:شهدا راه صحیح را روشن و مسیر را هموار می‌کنند و جوانان و نوجوانان باید با الگو گرفتن از این شهدا در مسیر حق حرکت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛سید مرتضی سقائیان‌نژاد ،شهردار قم،سه شنبه شب در مراسم افتتاح خانه موزه شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین اظهار کرد: خدا را شاکرم در ماه محرم که مصادف شده است با هفته دفاع مقدس این خانه‌موزه افتتاح می‌شود.

شهردار قم گفت: با بیان اینکه در دفاع مقدس الگوی رزمندگان امام حسین(ع)‌ بود،شهدا راه صحیح را برای ما روشن و مسیر را هموار می‌کنند تا از مسیر اصلی منحرف نشویم.

وی افزود: این خانه‌موزه در حقیقت مانند فانوس دریایی است که موجب می‌شود همه مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در مسیر حق قرار گیرند و از مسیر حق منحرف نشوند.

شهردار قم اظهار کرد: در این خانه، ارزش‌ها و خاطرات زیادی نهفته است و وظیفه ما است که از این‌ ارزش‌ها پاسداری کنیم و به هر میزانی که قدر این ارزش‌ها را بدانیم، رشد کرده‌ایم.

وی افزود: پیروان امام حسین(ع) پیروان رشد هستند و رشد به معنای حفاظت و مراقبت از سرمایه‌‌های خود است.

سقائیان‌نژاد بیان کرد:با اشاره به آیات چهار و پنج سوره نسا، در این‌ آیات خداوند می‌فرماید که اموال کودکان باید در اختیار قیم قرار گیرد و زمانی که رشد کردند اموال به آن‌ها بازگردانده می‌شود بنا بر این رشد به معنای حفاظت از سرمایه‌ تعبیر می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان امام حسین(ع) چیزی از اسلام باقی نمانده بود بنا بر این امام حسین(ع) با ایثار و فداکاری، جان خود را برای حفظ و حراست از اسلام که از سرما‌یه‌های مسلمانان است فدا کردند تا این سرمایه باقی بماند و موجب هدایت شود.

شهردار قم با بیان این‌که در دفاع مقدس نیز الگوی رزمندگان امام حسین(ع)‌ بود تصریح کرد: شهدا راه صحیح را برای ما روشن و مسیر را هموار می‌کنند تا از مسیر اصلی منحرف نشویم.

وی عنوان کرد: خانه‌موزه باید جلوه‌گر فرهنگ ایثار و شهادت باشد،امیدواریم این خانه‌موزه بتواند محتوای خود را پیدا کند و با معنویتی که در این خانه وجود دارد چراغ هدایتی برای همه مردم باشد.

انتهای پیام/ح

شهدا راه صحیح را روشن و مسیر را هموار می‌کنند/جوانان با الگوگرفتن از شهدا در مسیر حق حرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار