رحیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مذاکره مجدد درباره برجام جایی در حقوق بین‌الملل ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: مذاکره مجدد برجام معنا و مفهومی ندارد و آمریکا می‌خواهد با فشار مجدد مذاکره‌ را از سر بگیرد.

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مطرح شدن مباحثی درباره مذاکره مجدد برجام اظهار کرد: برجام یک قرارداد چند جانبه بوده و به نتیجه رسیده است و مشکلی برای اجرای آن  وجود نخواهد داشت.

وی افزود: نهاد ناظر بر این قرار داد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که آن را تأیید کرده و کشورهای عضو این پیمان به جز یک عضو از اجرای آن خرسند هستند.

رحیمی تصریح کرد: مذاکره مجدد برجام معنا و مفهومی ندارد و آمریکا می‌خواهد با فشار مجدد مذاکره‌ را از سر بگیرد، ما در حال اجرای مفاد برجام هستیم و این خواسته آمریکا در حقوق بین‌الملل جایگاهی ندارد و  منافع ملی ما نیز اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به تمدید ممنوعیت مهاجرت برای اتباع ایرانی به آمریکا بیان کرد: آمریکا به دلیل مشکلات سیاسی که با ایران دارد از هر دست‌آویزی برای در تنگنا قرار دادن ایران استفاده می‌کند و مقصود نهایی این کشور گرفتن امتیازات از ایران و عقب‌نشینی ماست.

وی ادامه داد: تحلیل ترامپ این است که ایران در دوران اوباما توانسته حوزه نفوذ خود را در عراق، سوریه،یمن و بخش‌هایی از خاورمیانه افزایش دهد و می‌خواهد با بوجود آوردن چنین مسائلی این امتیازها را از ایران پس بگیرد.

رحیمی تأکید کرد: ادامه این رفتار از طرف آمریکا باعث انزوای این کشورمی‌شود و عدم همکاری کشورهای چین، روسیه و اروپا را به دنبال خواهد داشت، این حرافی ها  جدی نیست و نتیجه‌ای در بر ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آمریکا از این قبیل رفتارهای غیرمنطقی در تاریخ خود بسیار دارد که هیچوقت نتوانسته از آن پاسخی دریافت کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ایران می‌تواند در مقابله با رفتار آمریکا به سازمان ملل شکایت کند چرا که چنین امری نقض آشکار منشور سازمان ملل و حقوق بین‌الملل است و ایران باید شکایت خود را به شورای حقوق بشر ارجاع دهد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار