با حضور معاون رئیس جمهوری؛

برگزاری گردهمایی بانوان مدیر و عضو شورا‌های شهر و روستا در زاهدان

گردهمایی بانوان مدیر، اعضای شورا‌های شهر و روستا‌ها وبانوان عضو سازمان‌های مردم‌نهاد با حضور معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در این گردهمایی افزود: استان سیستان و بلوچستان، استانی است که مظهر وحدت و یکپارچگی ملت ایران بوده و در بسیاری از عرصه‌ها و تحولات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امور زنان و محیط زیست سرآمد است.

وی ادامه داد: تلاش‌های ارزنده‌ای که در این جهت صورت گرفته، بیش از همه مدیون نگاه بلند، پیشرو و توأم با برنامه‌ریزی دقیق، به‌کار بستن همه سرمایه‌ها و ایجاد نشاط توسط استاندار این استان است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده بیان کرد: همانطور که رییس جمهوری در همه برنامه‌های انتخاباتی تأکید کردند، سیاست ما در دولت دوازدهم، استمرار سیاست‌ها و برنامه‌های دولت یازدهم و پیگیری مطالبات بحق مردم در زمینه‌های مختلف از جمله مباحث اجتماعی و خصوصا نگاه عدالت محور است.

وی افزود: در دولت یازدهم خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی از لحاظ شاخص‌های مختلف بهداشت و آموزش، کارآفرینی و اشتغال بانوان، چه بانوان سرپرست خانوار و چه بانوان تحصیلکرده صورت گرفت که در این استان نیز بسیار چشمگیر بوده است.

علی‌اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این گردهمایی با تأکید بر اهمیت مشورت در پیشرفت جامعه، بیان کرد: اگر ۷ نفر، یا ۱۱ نفر و یا نهایتاً ۲۱ نفر به شورا راه پیدا کنند، به معنای پایان مشورت نیست، بلکه آغاز است.

وی ادامه داد: اگر مدیران، مجلس و شورا‌ها ارتباط مؤثری با بخش فعال جامعه نداشته باشند، مطمئناً نخواهند توانست آنچنان که شایسته است، نقش خود را ایفا کنند.

استاندار اظهار کرد: نکته دیگر که بسیار ارزشمند است، شکستن نگاه محدود مدیران و ایجاد راه نفوذ برای توسعه ارتباط و رونمایی از چهره‌های شایسته، با کفایت و بالیاقت است. چهره‌هایی که توانایی دارند، اما بر ما پنهان است.

مریم پویا، مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان سیستان و بلوچستان در این گردهمایی بیان کرد: دفتر امور زنان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با توجه به جایگاه ستادی در حوزه زنان و خانواده، با رویکرد عدالت محوری و اعتدال گرایی، مسئولیت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، هدایت، هماهنگی، ساماندهی و ارزشیابی برنامه‌ها و اقداماتی برای زنان، دختران و خانواده‌های استان را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: این مسئولیت را از طریق تشریک مساعی، همکاری بین بخشی و تعامل با دستگاه‌های دولتی مربوطه و بخش عمومی و خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد و مراکز علمی از جمله دانشگاه‌ها به انجام می‌رساند.

مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری افزود: در راستای توان‌افزایی، ارتقای کیفیت و سبک زندگی، تقویت بنیان و کارکرد خانواده و با تاکید بر نقش‌های متعدد زنان و حضور فعال و مؤثر زنان در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در سطح استان و همین طور در سطح ملی اقداماتی بسیاری شده است و انشاءالله ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/ی

نقش مهم بانوان در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.