قائم مقام امور عشایر کشور در شیراز؛

هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای جامعه عشایر کشور

تسهیلات کم بهره هزار میلیارد تومانی به جامعه عشایر کشور پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاپور علایی مقدم قائم مقام سازمان امور عشایر کشور در جلسه شورای عشایر فارس اظهار کرد: دولت امسال هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره با ضمانت آسان برای جامعه عشایر کشور در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: این تسهیلات در زمینه‌های توزیع و تولید گوشت قرمز، توسعه گردشگری و کاشت گیاهان دارویی پرداخت می‌شود و طرح‌ها و اعتبارات مورد نیاز تامین شده است.

علایی مقدم با بیان اینکه جامعه عشایر به عنوان گروه هدف سوم اجتماعی همواره نقش آفرین هستند، اضافه کرد: ۳۴ میلیون هکتار از مراتع در اختیار جامعه عشایر است و امروز دو اتحادیه کشوری و ۲۰۴ شرکت تعاونی در کشور در حوزه عشایر فعال است.

وی بیان کرد: زنان عشایر نقش بزرگی در تولید دارند که ۲۸ درصد دام کشور با ۲۴ میلیون راس در اختیار عشایر و ۲۵ درصد گوشت در اختیار عشایر است.

قائم مقام سازمان امور عشایر کشور با اشاره به اینکه آب و مرتع مهمترین دلایل کوچ است و عشایر بر اساس دانش و تجربه خودشان به مکان‌های مشخص حرکت می‌کنند، افزود: ۷۹۰ هزار هکتار اراضی کشور در اختیار جامعه عشایر است که به آن‌ها باید توجه ویژه داشت.

علایی مقدم ادامه داد: با وجود اینکه ۴۵۰ هزار تن انواع لبنیات و ۴۰ درصد فرش صادراتی کشور در توسط عشایر تامین می‌شود، اما سرانه درآمد اقتصادی عشایر پایین است.

وی با اشاره به اینکه عشایر نماد اقتصاد مقاومتی هستند، تصریح کرد: به دلیل اینکه تلاش و وابستگی به داخل دارند و با دانش بومی خود فعالیت می‌کنند، هر عشایر گوشت ۱۶ نفر ایرانی را تامین می‌کند، اما درآمد خالص هرخانوار ۱۳ میلیون تومان در سال و میانگین درآمد ماهیانه یک و یک دهم میلیون تومان است.

علایی مقدم با بیان اینکه ۲ هزار میلیارد تومان طرح در بخش عشایر وجود دارد گفت: ۷۰ میلیارد تومان از ۳ منبع در اختیار فارس قرار داده ایم که در طرح‌های مختلف جذب شود.

انتهای پیام/ن

پرداخت تسهیلات به عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار