نجفی:

۸۰درصد بودجه آتش‌نشانی صرف پرسنل این سازمان می‌شود

شهردار تهران گفت:٥هزار و ٤٠٠ آتش نشان در تهران داريم كه ٨٠ درصد بودجه برای پرداخت حقوق آتش نشانان هزينه می شود.

۸۰درصد بودجه آتش‌نشانی صرف پرسنل این سازمان می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نجفی شهردار تهران در حاشيه همايش آتش نشانان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: ٥هزار و ٤٠٠ آتش نشان در تهران داريم كه ٨٠ درصد بودجه برای پرداخت حقوق آتش نشانان هزينه می شود.

وی افزود: در بعضی از مناطق تهران ساختمان‌های فرسوده‌ای وجود دارد که هر لحظه می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.

نجفی بیان کرد: خوشبختانه حضور آتش‌نشانی باعث شده تا مردم احساس امنیت روحی و روانی داشته باشند، همچنین از میان 30 کلانشهر تهران تعداد تماس‌های مردمی با 125 رکورددار بوده و در جایگاه دوم قرار دارد البته بخشی از این تماس‌ها مزاحمت‌هایی برای سازمان آتش‌نشانی ایجاد کرده است.

شهردار تهران با بیان اینکه در خصوص تجهیزات آتش‌نشانی با ضعف‌هایی مواجه هستیم، بیان کرد: تجهیزات آتش‌نشانی باید ارتقا یابد که  همکاری بخش‌های مختلف را می‌طلبد.

نجفی با اشاره به اینکه یکی از عوامل حوادث طبیعی در تهران مربوط به ساختمان‌های فرسوده است بیان کرد: تعداد ساختمان‌های فرسوده در شهر تهران کم نبوده و همین امر ریسک وقوع حوادث در شهر تهران را بیشتر می‌کند. به همین منظور باید آتش‌نشانی موضوع ایمنی قبل از حادثه را در اولویت قرار دهد و نظام مهندسی و راه و شهرسازی برای مرتفع کردن مشکلات همکاری کنند.

وی با بیان اینکه امکان افزایش بودجه آتش‌نشانی برای سال جاری فراهم نیست، افزود: شهرداری تهران از نظر درآمدی تحت فشار بوده و نه تنها در بخش آتش‌نشانی بلکه در سایر بخش‌ها نمی‌تواند بودجه را افزایش دهد.

شهردار تهران بیان کرد: در شش ماهه اول سال، تنها 72 درصد درآمد شهرداری محقق شده که بخشی از آن صرف هزینه‌های جاری ، ضروری و اجتناب پذیر شده است.

بدهی 9 هزار میلیاردی شهرداری به پیمانکاران

نجفی افزود:شهرداری تهران در مورد طرح‌های عمرانی  تحت فشار است  بطوریکه 9 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است،در حالی که آن‌ها پروژه‌ها را تحویل شهرداری دادند اما هنوز با این پیمانکاران تسویه حساب نشده است.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که در سال‌های آینده بودجه افزایش یابد و امکان ارتقای تجهیزات سازمان آتش‌نشانی شهر تهران نیز 10 تا 20 درصدفراهم شود.

شهردار تهران درباره بخشنامه معماری و شهرسازی که به تازگی صادر شده، افزود: طی امروز و فردا بخشنامه مربوط به معماری و شهرسازی شهر تهران ابلاغ می‌شود و در این بخشنامه مقرر شده است که در هر منطقه‌ شوراهایی تحت عنوان شورای معماری فعالیت داشته باشند و مهم‌ترین وظیفه شورا این است که هرجا ساخت و سازی انجام می‌شود نظارت داشته باشند و در صورتی که مغایرتی با طرح تفصیلی دارد در رابطه با آن تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته با اجرا نکردن طرح تفصیلی عملا این طرح را زیر پا گذاشته‌اند، ادامه داد:  وقتی وارد یک خیابان یا یک کوچه می‌شویم با ساختمان‌هایی 4، 5 ، 6 طبقه و یا گاهی بیشتر مواجه می‌شویم که این نشان می‌دهد طرح تفصیلی که همان طرح جامع است اجرا نشده است. 

نجفی بیان کرد: در ساخت و سازهای شهر تهران بدون قاعده ساختمان ساخته و تحویل داده شده است اما با این بخشنامه جدیدی که صادر شده و به زودی ابلاغ می‌شود اجازه افزایش طبقات در شهر را نخواهیم داد.

وی افزود:از این پس کسانی که می‌خواهند کار ساخت و ساز انجام دهند، ابتدا باید از معماری و شهرسازی استعلام بگیرند تا مشخص شود امکان ساخت تا چند طبقه وجود دارد تا پس از آن معاونت معماری و شهرسازی در شورا برای ساخت و ساز تصمیم‌گیری کند،و باید بعد از بررسی موضوع را از طریق سیستم اتوماسیون شهرداری به اطلاع شهرداری مرکز برسانند.

شهردار تهران در پایان در رابطه با سختی کار آتش‌نشانان گفت: در گذشته تصمیماتی برای سختی کار آتش‌نشانان در نظر گرفته شده که پیرو آن آتش‌نشانان می‌توانند 20 ساله بازنشسته شوند اما بعضی از پرسنل آتش‌نشانی مشمول سختی کار نمی‌شوند برای نمونه فردی که در دفتر کار می‌کند و در حوادث حضور ندارد نباید مشمول سختی کار شود.

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار